۳۲ هزار دانش آموز کلاس اولی در قم سال تحصیلی جدید را آغاز کردند

همزمان با سراسر کشور ۳۲ هزار دانش آموز کلاس اولی استان قم روز چهارشنبه با حضور در جشن شکوفه‌ها، سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش قم در این مراسم که در دبستان شهید توسلی برگزار شد، گفت: ۳۰۵ هزار دانش آموز دراین استان سال تحصیلی جدید خود را آغاز می‌کنند که نسبت به سال گذشته ۱۰ هزار دانش آموز اضافه شده‌است

علیرضا رحیمی افزود: امسال حداقل ۲۰ شیفت به مدارس این استان اضافه شده و تعداد مدارس این استان نیز از یکهزار و ۵۸۱ به یکهزار و ۶۰۰ مدرسه رسیده‌است.

مدیرکل آموزش و پرورش قم در ادامه گفت: در سال تحصیلی جدید حدود ۹.۵ میلیارد تومان جهت تهیه لباس فرم و بیمه دانش‌آموزان بی‌بضاعت استان قم از طرف آموزش و پرورش استان هزینه شده‌است.

رحیمی با اشاره به نقش مهم مدیران و معلمان در تحقق سند تحول آموزش و پرورش، گفت: اهداف سند تحول بنیادین بدون نقش‌آفرینی و دغدغه مستمر مدیران و معلمان قابل تحقق نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش قم با اشاره به اجرای طرح شهید عجمیان در سطح مدارس استان، اظهار داشت: در همین خصوص طی یک‌سال گذشته ۲۵۰ مدرسه استان قم زیباسازی و شاداب سازی شده‌است.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش قم نیز دراین مراسم گفت: امسال ۳۲ هزار دانش‌آموز کلاس اولی در قالب یک هزار و ۳۸ کلاس درس ساماندهی شده‌اند

مریم السادات پناهنده با اشاره به برنامه آموزش والدین کلاس اولی اظهار داشت: کارشناسان آموزش و پرورش قم از تابستان آموزش‌های لازم به والدین دانش آموزان کلاس اولی را شروع کردند و این امر در طول مهرماه نیز ادامه دارد.

او ادامه داد: از معلمان دانش آموزان کلاس اولی انتظار داریم که شرایطی را فراهم کنند که یک پندار بسیار زیبا از مدرسه در ذهنشان ماندگار شود که قطعا در موفقیت تحصیلیشان درطول سنوات آینده موثر است.

امسال ۱۶۳ هزار دانش آموز ابتدایی استان قم در ۶۷۵ مدرسه سال تحصیلی جدید خود را آغاز می‌کنند.

۵۶ درصد دانش‌آموزان استان قم در مقطع ابتدایی، ۲۲درصد متوسطه اول، ۱۱ درصد متوسطه دوم، سه درصد فنی حرفه‌ای، چهار درصد کاردانش، چهار درصد پیش‌دبستانی و یک درصد در مدارس استثنایی مشغول به تحصیل می‌شوند.

۹۵ درصد دانش‌آموزان این استان در شهر و پنج درصد در روستا تحصیل می‌کنند. ۵۰.۴ درصد دانش‌آموزان پسر و ۴۹.۶ نیز دختر هستند تعداد معلمان دوره ابتدایی دراین استان ۶ هزار و ۳۷۸ نفر و تعداد معلمان دوره متوسطه اول و دوم نیز سه هزار و ۴۲۹ نفر می‌باشد.

جشن شکوفه‌ها هرساله است با هدف آشنایی دانش‌آموزان کلاس اولی با محیط مدرسه، کلاس و معلم برگزار می‌شود تا خاطره‌ای زیبا از اولین حضور در مدرسه در ذهن شان باقی بماند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار