اجرای ۳۰ پروژه داوطلبی و کاروان سلامت در مازندران

۳۰ پروژه داوطلبی، حمایتی و کاروان سلامت با مشارکت داوطلبان هلال احمر مازندران در مناطق کم برخوردار استان اجرا شد.

معین مهدی لموکی معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر مازندران گفت: ۳۰ پروژه داوطلبی، حمایتی و کاروان سلامت در ۶ ماه گذشته با مشارکت داوطلبان این جمعیت در مناطق کم برخوردار استان اجرا شد.

او افراد بهره ور در پروژه‌های داوطلبی را ۴۱۰۰ نفر و در کاروان‌های سلامت ۱۶۸۲ نفر اعلام کرد و افزود:ارزش مجموع خدمات ارائه شده در ۱۱ پروژه داوطلبی و ۱۹ کاروان سلامت بیش از ۵ میلیارد ریال بوده است.

لموکی گفت: داوطلبان به عنوان ظرفیت عظیم و بی نظیری که از متن جامعه می‌جوشد می‌تواند گره گشای بسیاری از چالش‌ها و مشکلات باشند.

او نقش و تاثیرگذاری داوطلبان را در جمعیت هلال احمر، نقشی سازنده، معنوی، امیدبخش و گره گشا توصیف کرد و افزود: تجربه ثابت کرده است در مواقع بحران و اضطرار هر جا که دست یاری به سوی داوطلبان دراز کردیم، حماسه‌ای عظیم از مودت و هم افزایی و مشارکت شورانگیز داوطلبان را شاهد بودیم.

معاون امور هلال احمرمازندران همچنین با تاکید بر ضرورت ایجاد شبکه‌های داوطلبی متشکل از اقشار مختلف جامعه با تخصص‌های گوناگون، گفت: نگاه ما به داوطلبان باید نگاهی راهبردی و منطبق بر سلایق و تمایلات آحاد مردم باشد.

او افزود:نقش آفرینی و مشارکت داوطلبان هرگز نباید در کمک‌های نقدی و غیرنقدی تعریف شود بلکه نگاه نرم افزارانه و ترویج فرهنگ داوطلبی با هدف الگوسازی و مشارکت بیشتر و تعهد آحاد جامعه به پذیرش نقش‌های محتلف اجتماعی باید محور برنامه‌های ما برای استفاده بهینه از ظرفیت عظیم داوطلبان باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار