سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه سراسر کشور در مراسمی با شعار «حوزه علمیه و رسالت تبلیغ و تبیین» آغاز شد.

سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه سراسر کشور در مراسمی با شعار «حوزه علمیه و رسالت تبلیغ و تبیین» در مدرسه علمیه دارالشفای قم آغاز شد.

این مراسم با حضور آیت الله جعفر سبحانی ، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور، علما، اساتید، نمایندگان مراجع تقلید و برخی از اعضای جامعه مدرسین و شورای عالی حوزه علمیه برگزار شد.

آیت الله اعرافی در این مراسم طی سخنانی شعار امسال حوزه‌های علمیه را «حوزه علمیه و رسالت تبلیغ و تبیین» اعلام کرد و گفت: یکی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب نسبت به حوزه‌های علمیه موضوع تبلیغ است و در سالی که جهاد تبیین مورد توجه است باید به این موضوع نیز توجه داشت.

او  با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب و تاکید ایشان در موضوع تبلیغ، از گام برداشتن حوزه و نهاد‌های حوزوی در عرصه تبلیغ خبر داد و گفت: گروه‌های جهادی و طلبه‌های حوزه علمیه در این مسیر قطعا گام‌های موثری برخواهند داشت و مدیریت حوزه‌های علمیه نیز طرحی جدید را در دست تدوین دارد و برای موضوع تبلیغ جلسه‌های مستمری برگزار شده‌است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزود: تبلیغ نقطه مرکزی کار ما در حوزه است که باید در راستای انجام مناسب آن تلاش کرد و معتقدیم روح برنامه ریزی‌ها و نظامات حوزه باید امر تبلیغ باشد.

آیت الله اعرافی عنوان کرد: تمامی فرآِیند‌هایی که در حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود به این منظور است که دین خدا در اعماق دل و جان جامعه بنشیند و این موضوع نیازمند تبلیغ، تبیین و روشنگری است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه اکنون ۲۰ طرح مهم تبلیغی در حوزه علمیه در حال انجام است بیان کرد: استادان حوزه باید در امور علمی خود تبلیغ را به عنوان اولویت قرار دهند و حتی اولویت نخست آنان باشد.

اعرافی افزود: در تمامی سطح حوزه‌های علمیه باید اهتمام به تبلیغ وجود داشته باشد و نظام تحقیقی حوزه باید معطوف به تبلیغ دین و ترویج معارف الهی باشد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور افزود: اکنون در عرصه فقه معاصر گام بزرگی برداشته شده‌است و در این مسیر از هدایت‌ها و ارشادات مقام معظم رهبری و مراجع تقلید نیز استفاده شده‌است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور عنوان کرد: مهم‌ترین پایگاهی که در برابر کج روی‌ها ایستادگی کرده حوزه علمیه بوده است و عالمان حوزه و روحانیت حلال و حرام خدا را بدون هیچ گونه تصرفی ترویج داده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار