رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: بیش از ۳۶ هزار فقره پرونده به همت شورا‌های حل اختلاف استان به صلح و سازش ختم شده است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس اظهار کرد: با تلاش‌های صورت گرفته از سوی اعضا و کارکنان شورا‌های حل اختلاف استان در ۵ ماهه اول سال ۱۴۰۲ تعداد ۳۶ هزار و ۳۳۹ فقره پرونده به سازش ختم شده است.

 او با اشاره به پویش‌های ابتکاری برای افزایش صلح و سازش در پرونده‌های قضایی این استان، افزود: با آغاز پویش به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم، تعداد ۳۱۴ زندانی توسط ۱۶ شعبه ویژه زندان در استان فارس آزاد شدند و تعداد ۵ فقره پرونده قصاص نیز به مصالحه ختم شده است. 

رئیس کل دادگستری استان فارس به اقدامات و برنامه ریزی‌های صورت گرفته با هدف افزایش روند صلح و سازش و برنامه‌های ابتکاری استان نیز اشاره کرد و گفت: استقرار شعب ویژه صلح و سازش در دادسراها، راه اندازی هیأت‌های صلح در مساجد و کلانتری ها، همکاری دانش آموزان به عنوان همیار صلح در مدارس از جمله اقداماتی است که امسال با برنامه ریزی مناسب در دستور کار قرار دارد. 

حجت الاسلام والمسلمین موسوی با اشاره به اینکه افزایش صلح و سازش بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: در دوره تحول دستگاه قضا در جهت اصلاح ذات البین اهتمام ویژه‌ای صورت گرفته است تا در جهت احیای حقوق عامه، حقوق مردم تسهیل و تسریع شود. 

حجت الاسلام والمسلمین موسوی با اشاره به بهره گیری هر چه بیشتر از ظرفیت نهاد مردمی در جهت صلح و سازش میان مردم و اصلاح ذات‌البین از تاسیس شعب ویژه اتباع خارجی، شعب بیمه ایران، شعبه امور برق، شعبه ویژه بیمه آسیا، شعبه نظام پزشکی، شعبه ویژه پزشکان، ویژه صمت، شعبه ویژه عشایر، شعبه ویژه کامیون و تریلی داران، شعبه ویژه نظام مهندسی ویژه ایثارگران در سطح استان فارس خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار