مدیرکل امور عشایر استان اردبیل از عشایر این استان خواست کوچ پاییزه را به تعویق نیانداخته و به‌موقع از اول مهرماه آغاز کنند.

حاتم طهماس‌پور با اشاره به پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مبنی بر شرایط نامساعد جوی و احتمال کاهش دمای هوا در بیشتر مناطق استان گفت: عشایر باید در اسرع وقت از ارتفاعات سبلان به سمت قشلاقات حرکت کرده و در میان بندها مستقر شوند.

مدیرکل امور عشایر استان اردبیل همچنین از دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان از جمله اداره کل منابع و آبخیزداری استان خواست با بازرسی مستمر بر زمان و نحوه خروج عشایر از ییلاقات نظارت کنند.

به گفته او، پارسال حدود ۱۵ هزار خانوار عشایری به ییلاقات استان کوچ کردند و در بهار امسال ۱۰ هزار خانوار عشایری در مناطق ییلاقی استان مستقر شدند.

طهماس‌پور افزود: کوچ عشایر این استان از مناطق ییلاقی در ارتفاعات کوه سبلان و کوه‌های باغرو و بزقوش به قشلاقات منطقه گرمسیری مغان انجام می‌شود.

مدیرکل امور عشایر استان اردبیل تصریح کرد: کوچ پیاده عشایر استان که توسط تعداد معدودی از عشایر صورت می‌گیرد ، دست‌کم ۱۰ روز به طول می‌انجامد اما بسیاری از عشایر با استفاده از کامیون و نیسان اقدام به کوچ پاییزه می‌کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.