روانشناس بالینی کودک و نوجوان درباره راهکارهای مقابله کردن با چالش های حضوری شدن دانش آموزان در کلاس درس توضیحاتی را ارائه کرد.

لیلا شقاقی روانشناس بالینی کودک و نوجوان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره چالش های حضوری شدن دانش آموزان اظهار کرد: هر تغییری می‌تواند استرس زا و چالش برانگیز باشد.همه خانواده ها به طور طبیعی استرس‌های مشترکی در بازگشایی مدارس فرزندان خود دارند.

او گفت: به نظر می‌آید انسان محکوم به سازگاری بوده زیرا از ابتدا خلقت خودش را با تغییر و تحولات سازگار کرده است. اما آن چیزی که ما را نگران می کند به عنوان پدر و مادر نداشتن صبر لازم است که بتوانند خودشان را با فرزندان محصل خود همراه کنند.

شقاقی بیان کرد: به طور کلی سبک و سیاق متفاوتی وجود دارد تا خانواده ها بتوانند خودشان را با فرزندان محصل همراه کنند. 

یادگیری متفاوت است 

روانشناس بالینی کودک و نوجوان تصریح کرد:طبق گفته یکی از مراجعه کنندگان دانش آموزم متوجه شدم که خیلی از فرزندان ما موقع حضور در کلاس درس استرس‌های متفاوتی اعم ازمورد تمسخر و در جمع قرار گرفتن پیدا می کنند.همین امر می تواند نگران کننده برای خانواده باشد که فرزندشان نمی توانند در جامعه با آرامش حضور پیدا کنند. اما جای نگرانی نیست با راهکار های روانشناختی متفاوت می توانند با این موضوع برخورد و حل کنند. مشخصا یک روزی می‌توانند خودشان را با شرایط وقف بدهند، اما زمان می‌برد و صبور باشید.

او در ادامه گفت: روی صحبت من به پدر و مادر‌ها است،حسابی بر رفتار و اخلاق خود متمرکز شوید.در ابتدا باید دوست و رفیق فرزند خود باشید.

شقاقی بیان کرد: مرحله بعدی هم صحبت آن ها باشید و گوش شنوا داشته و از شنیدن حرف های آن ها خسته نشوید. تشویقشان کنید و شرایط حضور در کلاس دس را برایشان ترسیم وتوضیح دهید.

او گفت: مراحل بعدی این است که از کادر مدرسه تقاضا کنید شرایط را طوری فراهم کنند تا فرزندان احساس امن در مکانی هستند داشته باشند. در این شرایط بهترین کسانی که می‌توانند کمک شایانی به کودک و نوجوان کنند پدر و مادرهاست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار