پنجمین دستگاه آشکارساز ایکس ری چمدانی در گمرک خسروی در پایانه این مرز بین المللی راه اندازی شد.

علی اصفر عباس زاده ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه گفت : با توجه به اهمیت گمرک خسروی در ارائه خدمت به مسافران عراقی و زواری که باید در کنگره اربعین حسینی حضور یابند این دستگاه آشکار ساز (ایکس ری) با برنامه ریزی گمرک ایران در پایانه مرزی خسروی نصب و راه اندازی شد تا شاهد ارائه خدمت بهتری به مسافران باشیم.

وی افزود: این دستگاه با هزینه ۳۰ میلیارد ریال توسط صنعتگران و شرکت‌های دانش بنیان ایرانی تجهیز و نصب شد و مایه خرسندی است که از نظر تولید داخل به جایی رسیده‌ایم که نیازی به خارجی‌ها نداریم، چون ساخت و نصب این دستگاه در انحصار کشور‌های خاصی بود.

عباس زاده ادامه داد: اربعین امسال دومین سالی بود که شاهد حضور زائران در مرز خسروی بودیم و یک رشد ۲ برابری را از نظر تعداد زائران در این مرز نسبت به اربعین پارسال داشتیم بنابر این نصب و راه‌اندازی این دستگاه یک نیاز مبرم بود.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه گفت: در اربعین امسال از اول تا ۲۶ ماه صفر یک میلیون نفر زائر از مرز خسروی تردد کردند که ۵۳ درصد این تعداد را زائران خروجی و ۴۷ درصد را زائران ورودی تشکیل دادند.

به گفته عباس‌زاده در این ایام ۱۰۷ نفر از همکاران گمرک خسروی، کرمانشاه و پرویزخان و سایر گمرکات کشور همچنین شرکت نوین نظم و شرکت تعاونی گمرک نیز در کنار سایر دستگاه‌ها به صورت شبانه روزی در خدمت زائران بودند و توانستیم خدمت شایسته و درخور زوار اربعین ارائه دهیم.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری قصرشیرین در این مراسم گفت: خسروی قدیمی‌ترین و اصلی‌ترین مرز با عراق است که پیشینه بسیار قدیمی در تردد زوار و مبادلات تجاری دارد و در گذشته در مسیر راه ابریشم بوده و با توجه به قدمت طولانی، این گذرگاه اهمیت بسیار زیادی برای ۲ کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق در مبادلات تجاری و مسافری دارد.

مراد باباخانی افزود: امسال در ایام اربعین برای اولین بار مرز خسروی در طول حیات خود شاهد تردد یک میلیون نفر زائر بود که با توجه به زیرساخت‌های بسیار مناسب و با هدف گذاری‌هایی که استاندار کرمانشاه و مسوولان برای توسعه و تقویت زیرساخت‌های مرز دارند در سال‌های آینده شاهد افزایش حجم زوار خواهیم بود و از این رو می‌توان با حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی شاهد استقرار بیشتر امکانات و خدمات در این نقطه راهبردی باشیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.