مدیرکل انتقال خون استان سمنان گفت: تامین اتوبوس سیار خونگیری زمینه اهدای خون برای ۴۰ هزار نفر از جمعیت استان را فراهم می‌کند.

محسن طاهریان مدیرکل انتقال خون استان سمنان گفت: مهدیشهر، آرادان، ایوانکی، سرخه، میامی و شهرک صنعتی سمنان، دارای حدود ۴۰ هزار جمعیت با داشتن شرایط اهدای خون، اما فاقد پایگاه انتقال خون است و راه‌اندازی اتوبوس سیار خونگیری این کمبود را جبران می‌کند.

وی ادامه داد: تعداد زیادی از کارگران شاغل در شهرک صنعتی سمنان راغب به اهدای خون هستند که به دلیل محدودیت زمان کاری و اشتغال در واحد صنعتی، امکان حضور در پایگاه‌های انتقال خون را ندارند و تامین اتوبوس سیار خونگیری فرصتی برای استفاده از این ظرفیت است.

وی بیان کرد: مردم شهرستان‌های استان سمنان که پایگاه اهدای خون ندارند، از طول مسیر برای رسیدن به پایگاه اهدای خون گلایه و اذعان دارند در شهر خود مایل به اهدای خون هستند.

طاهریان ابراز کرد: سمنان از لحاظ وسعت هفتمین استان پهناور کشور است که این پراکندگی ضرورت داشتن اتوبوس سیار برای خونگیری در این استان را دوچندان می‌کند.

طاهریان تصریح کرد: تجهیزات پایگاه‌های انتقال خون گران است و همراهی خیران، نگاه ویژه مسوولان و توجه صنایع به مسوولیت اجتماعی در ارتقای وضعیت کنونی این پایگاه ها، تامین تجهیزات و بهبود زیرساخت‌ها در این زمینه کمک‌حال است.

وی یادآور شد: تامین اتوبوس سیار خونگیری از لحاظ اجتماعی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در استان سمنان نیز یک ضرورت محسوب می‌شود که باید مورد توجه قرار بگیرد.

مدیرکل انتقال خون استان سمنان گفت: تامین اتوبوس سیار خونگیری حدود ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که کمک مسوولان و خیران برای تامین اعتبار ضروری است.

برچسب ها: اهدای خون ، تامین خون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار