آغاز تحصیل ۷۲ هزار کلاس اولی در آذربایجان غربی

با نواخته شدن زنگ شکوفه ها، کلاس اولی های آذربایجان غربی نخستین روز علم آموزی را جشن گرفتند.

همزمان با سراسر کشور با حضور یک میلیون و ۷۰۰ هزار دانش‌آموز پایه اول ابتدایی جشن شکوفه‌ها در آذربایجان غربی نیز برگزار شد و کلاس اولی های استان نخستین روز علم آموزی را جشن گرفتند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در حاشیه مراسم جشن شکوفه‌ها  که در  دبستان شهید پرهیزی ارومیه برگزار شد در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه ثبت نام قطعی ۹۸ درصد دانش‌آموزان آذربایجا‌ن‌غربی انجام شده است و تعداد دانش آموزان در استان به  ۷۰۰ هزار نفر رسید که در  ۶ هزار مدرسه تحصیل خواهند کرد.

علی مطهری با اشاره به اینکه اقدامات لازم برای ثبت نام دانش آموزان در منطقه محل زندگیشان اندیشیده شده است افزود: در حال حاضر ۹۸ درصد ثبت نام قطعی دانش آموزان استان انجام شده، ۹۵ درصد ثبت نام کتب درسی و ۸۵ درصد توزیع کتب درسی انجام پذیرفته است.

آغاز به تحصیل ۷۲ هزار کلاس اولی در آذربایجان غربی

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در مراسم زنگ شکوفه ها گفت: ۷۲ هزار کلاس اولی همزمان با روز جشن شکوفه ها در مناطق ۲۴ گانه آموزشی استان راهی مدارس شدند.

سجاد قاسمی افزود: بیش از ۱۲ هزار آموزگار ابتدایی امسال ساماندهی شدند و در سه هزار و ۶۹  آموزشگاه دولتی و ۲۹۶ مدرسه غیر دولتی حضور دارند.

وی بیان کرد: بیش از ۱۳ هزار و ۵۱۶ کلاس دولتی و ۲ هزار کلاس درس در مدارس غیر دولتی برای مهر امسال آماده سازی شده‌است.

معاون آموزش ابتدایی آذربایجان غربی اضافه کرد: برنامه و پیگیری ویژه ای در زمینه دانش آموزان بازمانده از تحصیل داریم که تحت عنوان طرح شهید محمودوند اجرا می‌شود و ما تمام توان خود را در راستای اجرای این طرح و جلوگیری از بازماندگی دانش آموزان انجام دادیم.

قاسمی اظهار کرد: در اجرای شیوه نامه پروژه مهر امسال سعی شده به صورت میدانی در صحنه باشیم و تمام کارهایی که برای بازگشایی مدارس انجام می‌شود، اعم از آماده سازی مدارس و بحث مهم ثبت نام دانش آموزان در دوره ابتدایی به صورت جدی پیگیری و دنبال شود.

آذربایجان غربی در سال جدید تحصیلی پذیرای حدود ۷۰۰ هزار دانش آموز است که حدود ۶۰ درصد این تعداد در مقطع ابتدایی خواهد بود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.