حدادزاده گفت: رسانه‌ها نباید بازیچه دست اشخاصی که به دنبال جوسازی و سیاه‌نمایی هستند، بشوند.

حدادزاده دادستان عمومی و انقلاب استان یزد در کارگروه صیانت از امنیت روانی جامعه شهرستان بافق گفت: نکاتی از جمله جلوگیری از انتشار اخبار کذب و اطمینان از صحت اخبار از روابط عمومی‌ها، از سوی رسانه‌ها باید رعایت شود.

او افزود: فرماندار شهرستان و مدیران دیگر دستگاه‌ها، باید به رسانه‌ها پاسخگو باشند، نقد‌ها را ببینند، بررسی کنند و پاسخ دهند و نشست‌های خبری نیز با اصحاب رسانه داشته باشند تا فضای رسانه‌ای شهرستان فضای نقد صحیح، امید و نشاط و فضایی سازنده باشد.

حدادزاده بیان کرد: مسئولان هم باید پاسخگو باشند چراکه یکی از منابع خبری نظارت‌های داخلی و بیرونی از جمله بازرسی استانداری و سازمان بازرسی کل کشور، همین رسانه‌ها هستند.

او گفت: گزارش‌های مستند رسانه‌ها از سوی جریان‌ها، کم کاری دستگاه‌ها و... از طریق دستگا‌های بازرسی بررسی می‌شود و در صورت نیاز، دستگاه قضایی نیز ورود می‌کند.

دادستان عمومی و انقلاب یزد گفت: مقرر شد که تمامی رسانه‌هایی که در فضای مجازی فعالیت دارند، در ارشاد ثبت نام کنند که مجوز خاصی نمی‌خواهد و تنها باید بانک اطلاعاتی مربوطه تهیه شود و شناسایی شوند. 

عابدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد نیز در این کارگروه گفت: در شهرستان بافق هشت رسانه دارای مجوز از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی داریم که هم به صورت مکتوب و هم به صورت برخط فعالیت می‌کنند. 

او افزود: یک سری فضا‌های اطلاع رسانی دیگری هم نیز فعالیت دارند که درخواست کردیم بانک اطلاعاتی خود را در اختیار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دهند تا شناسایی انجام شود.

عابدی بیان کرد: تهیه بانک اطلاعاتی و تکمیل فرم به منزله صدور مجوز نیست و به منظور مصوبه کارگروه رصد و ساماندهی فضای مجازی انجام می‌شود.

برچسب ها: رسانه ها ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.