مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: با هدف حفاظت از ذخایر آبزیان، طرح دریابست (ممنوعیت صید)در هرمزگان از ۳۰ شهریور آغاز می‌شود و تا یک هفته ادامه دارد.

طرح دریابست در این استان با هدف بازسازی ذخایر آبزیان و پیشگیری از صید غیرمجاز و ایجاد فرصت برای زاد آوری آبزیان و آماده شدن صیادان برای فصل صید میگو اجرا می‌شود.

بارانی مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده این طرح قبل از شروع صید میگو و در تمام صیدگاه‌های استان هرمزگان از شرق جاسک تا برکه سفلین در شهرستان بندرلنگه اجرا می‌شود.

بارانی  با اشاره به همکاری استانداری، نیرو‌های نظامی و انتظامی، پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان و همه دستگاه‌های مرتبط در اجرای این طرح، گفت: در مدت اجرای این طرح  کوچک‌ترین تخلف در کمیسیون رسیدگی به تخلفات صیادی و محاکم قضایی رسیدگی می‌شود.



او با اشاره به اجرای موفقیت آمیز طرح دریابست هرمزگان در سال‌های گذشته گفت: این طرح از سنت‌های صیادان در سال‌های دور بوده و نزدیک به ۲ دهه پیش در استان توسط خود صیادان به اجرا درآمده؛ که با توجه به وضعیت ذخایر آبزیان و مزایای اجرای این طرح برای صید و صیادی پایدار، پیرو ابلاغ سازمان شیلات ایران و کمیته مدیریت صید استان برای اجرای دوباره آن تصمیم گیری شده است.

 اصطلاح دریابست در واقع به حالت تعلیق در آوردن فعالیت ماهیگیری و صیادی در زمان و مکان خاص برای حفظ و پایداری ذخیره و کاهش فشار صید بی رویه بر ذخیره آبزیان است.

هرمزگان با صید سالانه  ۳۲۱ هزار تن انواع آبزیان با ۳۵ هزار نفر صیاد و چهار هزار و ۵۰۰ فروند شناور صیادی رتبه اول صید و صیادی در کشور است.

برچسب ها: دریابست ، هرمزگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.