مدیر توزیع برق شهرستان دهگلان از احداث خط فشار متوسط نفوذی جهت تامین برق چاه‌های کشاورزی فاقد برق در روستا‌های نبی آباد و کاکو از توابع این شهرستان خبر داد.

کیومرث آقامحمدی از احداث ۲ هزار و ۴۰۰ مترخط نفوذی فشار متوسط جهت تامین برق اراضی کشاورزی در روستا‌های نبی آباد و کاکو این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: با این اقدام تعدادی از چاه‌های کشاورزی در مسیر به شبکه برق متصل شدند.

مدیر توزیع برق شهرستان دهگلان با اشاره به اهداف و نتایج حاصل از اجرای این پروژه برقرسانی گفت: ایجاد بستر و توسعه زیر ساخت‌ها در بخش کشاورزی، کمک به تولید محصولات کشاورزی و باغات و مهاجرت معکوس به روستا‌ها از اهداف اجرای طرح‌های برقرسانی به اراضی کشاورزی است.

او در ادامه مبلغ هزینه شده برای این پروژه را بالغ بر یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: با احداث این خط نفوذی، امکان برقرسانی به چندین دامداری و صنایع تولیدی خرد در طول مسیر نیز تسهیل شده است.

آقامحمدی با تاکید بر اینکه شهرستان دهگلان یکی از قطب‌های مهم کشاورزی استان محسوب می‌شود، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰۵ طرح برقرسانی خارج از محدوده شبکه توسط این مدیریت عملیاتی شده است که ۸۰ مورد آن در خصوص تولید و تامین برق پروژه‌های کشاورزی بوده است.

مدیر توزیع برق شهرستان دهگلان در پایان با بیان اینکه بخش کشاورزی یکی از بخش‌های درآمدزا و ظرفیت مناسبی برای امرار معاش روستائیان است، گفت: در سال‌های اخیر برای توسعه بخش کشاورزی و صنایع وابسته به آن اقدامات مناسبی در حوزه تامین برق مورد نیاز صورت گرفته است که ارائه مجوز‌های لازم از مراجع ذیصلاح و مرتبط، یکی از الزامات این مدیریت برای تامین برق است.

 شهرستان دهگلان قریب به ۳۰ هزار انشعاب برق دارد که بالغ بر هزار و ۳۰۰ انشعاب آن دارای تعرفه بخش کشاورزی می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.