مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی سمنان از میانگین ۷ دقیقه‌ای رسیدن بر بالین بیماران در ماموریت‌های شهری خبر داد و گفت: عدد استاندارد کشوری در این شاخص ۸ دقیقه است.

قرائیان مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی سمنان در جمع خبرنگاران گفت: میانگین رسیدن بر بالین بیماران در ماموریت‌های جاده‌ای اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه نیز در حال حاضر ۱۳ دقیقه است که یک درصد از عدد استاندارد کشوری آن که ۱۴ دقیقه است، کمتر است.

وی از تلاش برای کاهش و کمتر کردن این میانگین خبر داد و افزود: با توجه به اینکه در مدیریت حوادث یک ثانیه نیز در سلامت افراد از اهمیت ویژه برخوردار است تلاش ما همیشه بر این است که این عدد را تا حد امکان کاهش دهیم تا همکاران با حضور سریع‌تر بر صحنه حوادث، به سلامت بیشتر مردم کمک کنند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان از وجود ۱۱ پایگاه ۲۴ ساعته شهری در مناطق تحت پوشش دانشگاه خبر داد و تصریح کرد: در هر پایگاه حداقل یک دستگاه آمبولانس و دو نیروی کاردان فوریت‌های پزشکی مستقر است.

وی همچنین از فعالیت ۲۱ پایگاه جاده ای در مناطق تحت‌پوشش دانشگاه خبر داد و خاطرنشان کرد: علاوه بر این یک مرکز اورژانس هوایی نیز تحت پوشش دانشگاه فعالیت دارد که این مرکز کمک شایانی به سلامت استان کرده است.

مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان از انجام ماهیانه ۲۰ ماموریت اورژانس هوایی در مناطق تحت پوشش دانشگاه خبر داد و افزود: اورژانس هوایی دانشگاه علوم پزشکی سمنان یکی از فعال‌ترین پایگاه‌های هوایی در سطح کشور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.