معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: طبق آخرین گزارش پایگاه رتبه‌بندی بین‌المللی سایمگو، این دانشگاه از بین ۱۶۴ دانشگاه کشور به جایگاه ۳۷ دست یافت.

امامیان گفت: این دانشگاه در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی منطقه یک آمایش شامل مازندران، بابل، سمنان، گیلان و گلستان نیز در رتبه نخست قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در این نظام رتبه بندی بین المللی ۱۷ شاخص مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، ابراز کرد: بیشترین موفقیت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در حوزه نوآوری بوده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ادامه داد: این دانشگاه در حوزه نوآوری رتبه چهاردهم را در بین ۱۶۴ دانشگاه کشور کسب کرده است.

امامیان تاکید کرد: این موفقیت بزرگ حاصل حمایت‌های همه جانبه دانشگاه از فعالیت‌های فناورانه، توجه به اقتصاد دانش بنیان و همراهی پژوهشگران، فناوران و دانشجویان است.

دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در سال ۱۳۵۰ با عنوان آموزشگاه بهیاری زیر نظر جمعیت هلال احمر فعالیت خود را آغاز کرد و سال ۱۳۵۲ زیر نظر وزارت بهداری آن زمان به مدرسه عالی مامایی تغییر نام یافت. سال ۱۳۶۱ با نام دانشکده پرستاری و مامایی شهید باهنر و از سال ۱۳۷۱ با عنوان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود با هفت معاونت، ۲ شبکه بهداشت ،۲۰ پایگاه امداد جاده‌ای، یک پایگاه امدادهوایی، ۶۴ خانه بهداشت و ۱۶۰ عضو هیات علمی، زیر نظر مستقیم وزارت بهداشت به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.