یکی از افسران بازنشسته ارتش آمریکا در مقاله‌ای تایید کرد که ضد حمله اوکراین هیچ دستاوردی نداشته است.

دانیل دیویس، افسر بازنشسته نیرو‌های مسلح آمریکا فاش کرد که غرب دیگر قادر نیست حقیقت شکست ضدحمله اوکراین و سیاست شکست خورده واشنگتن در برخورد با اوکراین را پنهان کند.

دیویس در مقاله خود که در مجله نیوزویک منتشر شد، اعلام کرد که واشنگتن دیگر نمی‌تواند حقیقت را در مورد مناقشه روسیه و اوکراین پنهان کند، در حالی که سیاستمداران، ژنرال‌ها و کارشناسان ارشد آمریکایی همچنان خواستار ادامه حمایت از کی یف در جنگ علیه روسیه هستند.

دیویس با بیان اینکه کل حمله تابستانی نشان می‌دهد که فداکاری‌های قهرمانانه اوکراین بی‌معنی است، ادامه داد: بهتر است آمریکا مسیر خود را اصلاح کند و سیاست جدیدی را دنبال کند. همه این‌ها به نجات جان اوکراینی‌ها و پیشبرد منافع آمریکا کمک می‌کند.

اوکراین آنچه را «ضدحمله» توصیف کرد در ۴ ژوئن آغاز کرد و سه ماه بعد، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که «ضد حمله نه تنها متوقف نشده، بلکه شکست خورده است».

به گفته وی، در تلاش برای دستیابی به نتیجه به هر قیمتی، اوکراین ۷۱.۵ هزار سرباز را از دست داد، گویی این‌ها مردم آن نیستند. از سویی دیگر به گفته سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، نیرو‌های مسلح اوکراین در هیچ یک از مسیر‌ها به اهداف خود نرسیدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار