یک روانشناس بالینی گفت: اگر بتوانیم اعتماد و اعتقاد، و در نهایت ایمان درست را در خودمان شکل دهیم حتما به بالای نردبان خوشبختی خواهیم رسید.

زهره قاسمی، روانشناس بالینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره معنویت و ایمان آوردن افراد گفت: معنای معنویت در طول تاریخ توسعه و گسترش یافته و ما در روان شناسی تنها به دنبال کسب حقایق دینی نیستیم اما در جامعه امروزی همچنین پیشرفت علم روانشناسی موجب شده که نیازهای معنوی انسان ها در مقابل نیازهای مادی و دنیوی رقابت تنگاتنگی داشته باشند. در همین راستا  نیازهای روانشناختی اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

نظریه ویلیام در رابطه با ایمان

او گفت: ویلیام جیمز نظریه پرداز روانشناسی گفته ایمان، درمان اضطراب است. ایمان نیرویی است که باید برای کمک به انسان در زندگی وجود داشته باشد و فقدان ایمان زنگ خطری است که ناتوانی انسان را در برابر سختی های زندگی اعلام می کند. ایمان بدون شک موثرترین است.

قاسمی در ادامه بیان کرد: ایمان تجلی نور خدا درون قلب انسان‌ها است. برای گسترش این نور در قلبها به ۲ فاکتور مهم نیاز داریم مانند اعتقاد و اعتماد است. با داشتن این دو مهارت مهم میتوانیم در اوج سختی ها و وسط طوفان های زندگی با قدرت بیشتری حرکت کنیم.

او تصریح کرد: انسان های کمی معنویت درست را دارند، چون پایین نردبان خوشبختی بسیار شلوغ است ولی بالای این نردبان بسیار خلوت. زیرا اعتماد واقعی را به خوبی کسب نکردیم.

روانشناس بالینی در انتها متذکر شد:اگر بتوانیم اعتماد  و اعتقاد و در نهایت ایمان درست را در خودمان شکل بدهیم حتما به بالای این نردبان یعنی خوشبختی خواهیم رسید زیرا با تکنیکهای معنویت حتما تاب آوری انسانها بالا خواهد رفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.