سخنگوی فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق تایید کرد که عامل حمله شب گذشته به فرودگاهی در سلیمانیه، ترکیه بوده است.

یحیی رسول، نماینده نخست وزیر عراق و سخنگوی فرمانده کل نیرو‌های مسلح این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد: روز دوشنبه ۱۸ سپتامبر ساعت ۱۷ به وقت محلی یک فروند پهپاد وارد حریم هوایی عراق از مرز ترکیه شد و فرودگاه عربت در استان سلیمانیه را بمباران کرد.

براساس گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واقع)، او در ادامه افزود: این حمله منجر به شهادت سه تن از قهرمانان ستاد مبارزه با تروریسم و ​​زخمی شدن سه تن دیگر شد.

 وی افزود: این تجاوز به منزله نقض حاکمیت، امنیت و تمامیت ارضی عراق و نقض و تهدید صلح و امنیت در منطقه و جهان، نقض مفاد حقوق بین الملل و نقض قوانین بین المللی است.

رسول گفت: با تأکید بر اینکه «این حملات مکرر با اصل روابط حسنه سازگار نیست، تهدیدی برای تضعیف تلاش‌های عراق برای ایجاد روابط خوب و متوازن سیاسی، اقتصادی و امنیتی با همسایگان آن است.

 او در پایان اعلام کرد عراق این حق را برای خود محفوظ می داند که به این تخلفات پایان دهد. او همچنین گفت که رحمت و ابدیت برای شهدای صالح و شفای عاجل برای مجروحان آرزومند است.

روز گذشته، واحد مبارزه با تروریسم اقلیم کردستان عراق از کشته و زخمی شدن ۶ نفر از نیروهای خود در پی حمله پهپادی به فرودگاه عربت خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۵:۱۷ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
ترکیه جنایتکار از سال 2011 تاکنون از داعش همه جانبه حمایت نظامی می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
از سال 2011 تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده است که حامی اصلی همه گروه های تروریستی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
ترکیه نوکر رژیم صهیونیستی و غرب وحشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
سه‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱
سلیمانیه طرفدار ایران هست بر خلاف اربیل و بارزانی ها که طرفدار ترکیه هستند. پ.ک.ک فقط یک بهانه است. هدف ترکیه انتقام گرفتن از سلیمانیه و حزب اتحادیه میهنی است. بخاطر طرفداری از ایران و علاقه به فرهنگ ایرانی.
آخرین اخبار