وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که عربستان سعودی در ارتباط با توقف مذاکرات عادی سازی با رژیم صهیونیستی به واشنگتن اطلاعی نداده است.

وزارت امور خارجه آمریکا امروز دوشنبه گزارش‌های منتشر شده در مورد درخواست عربستان سعودی از دولت آمریکا برای توقف هرگونه گفتگو در مورد عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد.

به گزارش سومریه نیوز، وزارت امور خارجه آمریکا در حساب کاربری خود در پلتفرم "X" نوشت: "ایالات متحده همچنان به تقویت موقعیت منطقه‌ای اسرائیل از جمله از طریق دیپلماسی فعال با هدف عادی‌سازی بین اسرائیل و عربستان سعودی متعهد است".

وزارت خارجه آمریکا افزود: "رایزنی‌ها ادامه دارد و ما مشتاقانه منتظر گفتگو‌های بیشتر با دو طرف هستیم".

این اظهار نظر آمریکا پس از آن مطرح شده که روزنامه "ایلاف" به نقل از یکی از مقامات دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گزارش داده بود عربستان سعودی به دولت آمریکا ابلاغ کرده تا هرگونه گفتگو در مورد عادی سازی با رژیم اسرائیل را متوقف کند.

ایلاف به نقل از این مقام توضیح داد: "مخالفت ارکان اسرائیل با دادن هرگونه امتیاز به فلسطینی‌ها و موافقت نتانیاهو با خواسته‌های افراد راست افراطی مانند ایتمار بن گویر و اسموتریچ به معنای از بین بردن هرگونه امکان نزدیکی با فلسطینی‌ها و در نتیجه با سعودی‌ها ست".

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۰۷:۴۲ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
باشد به مامانش می گوییم تا گوش هایش را ببرد
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۰۱:۴۷ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
مگر قرار است همه چیز با اطلاع شما انجام شود اینک دورات طلایی حضور امریکا در خاورمیانه به اتمام رسیده
آخرین اخبار