معاونت آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست از ایجاد ۲۱۵۰ خانه محیط زیست در سراسر کشور خبر داد.

نورالله مرادی معاونت آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: یکی از مواردی که در دولت سیزدهم بنیان گذاری شده است ایجاد زیر ساخت برای مشارکت مردم و مردمی سازی در امر محیط زیست بود.

او در ادامه بیان کرد:  با همفکری و رسیدگی نهاد‌های مختلف توانسته ایم مراحل خوبی را پیش ببریم. یکی از کار‌هایی که ما انجام داده ایم ایجاد خانه‌های محیط زیست باهدف افزایش سواد محیط زیستی و گسترش فرهنگ حفاظت از محیط زیست بود.

مرادی گفت: در حال حاضر بیش از ۲۱۵۰ خانه محیط زیست در سراسر کشور ایجاد شده است. هدفشان درحقیقت بسط دادن فرهنگ محیط زیست با روتین زندگی است.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی تصریح کرد: رویکردمان امسال بحث تولید محتوا مناسب برای کیفی سازی خانه‌های محیط زیست و همینطور خانواده محوری است. معتقد هستیم که موضوع خانواده و ویژگی‌های منحصر به فرد آن در امر حفاظت از محیط زیست مورد غفلت قرار گرفته است. تمام تمرکزمان را روی بحث خانواده محوری در حوزه محیط زیست قرار داده ایم.

مرادی تصریح کرد: نکته دیگری که در حال انجام است بحث خانه‌های نهضت تولید محتوا است. خانه‌های نهضت تولید محتوا در ۷ الی ۸ بخش انجام می شود. پادکست، تولید کتاب و مجله، همچنین فیلم، انیمیشن و البته چند جشنواره در شهرستان‌های مختلف عبارت اندراز؛ زابل، اصفهان، استان مازندران طراحی کرده ایم. 

او گفت: جشنواره تئاتر خیابانی هامون در زابل یکی از کار‌های است که ما طراحی کرده ایم و امیدواریم امسال به نتیجه برسد. 

مرادی بیان کرد:هدف خانه های محیط زیستی طبق اصل ماده ۵۰ ارائه خدمات آموزشی به جوامع محلی، کشاورزان، دهیاران، کودکان، نوجوان، پیشکسوتان و مسئولان محلی بوده است. امیداریم با حضور مسئولان در خانه‌های محیط زیستی همکاری های مشترکی در راستای حفاظت از محیط زیست و توسعه پایدار اتفاق بیفتد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
امیدوارم این اتفاق بیفته
آخرین اخبار