رئیس اداره ایمنی راه‌ها و حریم اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم گفت: با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال، طرح خط کشی دوجزیی با اسپری سرد در آزادراه قم- تهران اجرا شد.

سید حسن خلیلی نیا گفت: این طرح برای نخستین بار در کشور و در آزادراه قم- تهران به صورت پایلوت اجرا شد. طول عملیاتی خط اجرا شده افزون بر ۹ کیلومتر است.

 رئیس اداره ایمنی راه‌ها و حریم اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم ، میزان اعتبار تخصیصی پروژه را ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال دانست و تصریح کرد: تمامی هزینه اجرایی طرح خط کشی دوجزیی با اسپری سرد آزادراه قم- تهران، از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم تامین شده‌است.

خلیلی نیا، در خصوص دلیل انتخاب آزادراه قم- تهران به عنوان محور پایلوت جهت اجرای این نوع خط ترافیکی عنوان کرد: با توجه به ترافیک چشمگیر آزادراه قم- تهران به عنوان سومین محور پرتردد کشور و شرایط جوی حاکم بر آن، این آزادراه برای اجرای طرح خط کشی دوجزیی با اسپری سرد، مناسب تشخیص داده شد.

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم در ادامه به مزایای اجرایی طرح خط کشی دوجزیی با اسپری سرد در مقایسه با دیگر روش‌های اجرای خطوط ترافیکی پرداخت و گفت: بازتاب (رفلکس) بهتر، ماندگاری بیشتر، جرم پذیری کمتر و ... از جمله مزایای بهره مندی از این نوع روش خط کشی جاده‌ای در مقایسه با دیگر روش‌ها است.

 خلیلی نیا در ادامه یادآور شد: از دیگر ویژگی‌های فنی این نوع خط ترافیک جاده‌ای، بازه زمانی خط نگهداری آن است که در مقایسه با دیگر خطوط اسپری سرد، طولانی‌تر است.

 رئیس اداره ایمنی راه‌ها و حریم اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم  تاکید کرد: بی‌تردید از مهم‌ترین عوامل ماندگاری خطوط ترافیکی، عدم عبور خودرو از روی آن‌هاست، لذا از تمامی رانندگان درخواست می‌شود از بین خطوط عبور کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.