قطعی برق چاه‌های کشاورزی در خراسان جنوبی به ۳ روز در هفته و روزی ۶ ساعت رسیده که این موضوع سبب آسیب رسیدن به محصولات و کاهش آن‌ها می‌شود.

اسحاقی رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: در تابستان امسال متوجه شدیم که ۳ روز در هفته روزی ۵ الی ۶ ساعت برق چاه‌های کشاورزی قطع می‌شود و این موضوع برای مدیریت و جلوگیری از قطع برق خانگی انجام می‌شود که البته با قانون مغایرت دارد.

او افزود: در این اقدام توجهی به زمین‌های کشاورزی و خساراتی که به آن‌ها وارد می‌شود نشده است، زیرا زمان بندی آبدهی برای برخی محصولات بسیار مهم است و قطع برق چاه‌ها می‌تواند باعث آسیب رسیدن به محصولات شود و همچنین می‌تواند باعث نقص و یا سوختگی در اصل تأسیسات چاه‌ها شود.

اسحاقی بیان کرد: طبق پیگیری‌ها متوجه شدیم که این موضوع در کل کشور وجود دارد و با درخواست ویژه‌ای که از مخبر معاون اول رئیس جمهور داشتیم وی طی نامه ای دستور داد تا برای رفع این مشکل اقدام شود.


بیشتر بخوانید


رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی ادامه داد: امیدواریم ظرف یک ماه آینده برنامه ریزی صورت گیرد تا سال آینده با برنامه‌ریزی درست و اخذ نظر از کشاورزان، اقدامات باعث آسیب رسیدن به محصولات کشاورزی نشود.

او عنوان کرد: آسیب رسیدن به زمین‌های کشاورزی باغات و محصولات در نهایت باعث آسیب رسیدن به اقتصاد استان و حتی کشور می‌شود.

اسحاقی اظهار کرد: برق و گاز موضوعی است که باید زیرساخت‌هایی در مورد آن در گذشته ایجاد می‌شد که عدم توجه به آن باعث ایجاد مشکل در زمان کنونی شده است و به دنبال این هستیم تا طی ۳ تا ۴ سال آینده این مشکلات حل شود.

پیگیر جبران خسارت وارده به کشاورزان هستیم 

اسحاقی رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی گفت: به دنبال تقدیم نامه به معاون اول رئیس جمهور و دستور وی برای اقدامات لازم، رونوشتی به استاندار ارسال شد و به دنبال آن قرار است خسارات وارده به کشاورزان برآورد شود.

او افزود: با توجه به اینکه سه ماه است که کشاورزان با این مشکل قطعی چاه‌های کشاورزی مواجهند بعد از برآورد خسارات برای پرداخت آن‌ها اقدام می‌شود.

اسحاقی بیان کرد: استاندار پیگیر این قضیه است، اما از وی می‌خواهیم که بیشتر از پیش این موضوع را پیگیری کنند تا زودتر به نتیجه مدنظر برسیم و از کشاورزان رفع خسارت شود.

برچسب ها: چاه کشاورزی ، قطع برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار