برادران گفت: در دولت سیزدهم ۵ هزار و هفتصد واحد تعطیل در کشور به چرخه تولید بازگشت.

 محمد مهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صمت از خراسان شمالی به عنوان استانی یاد کرد که در راستای تحقق شعار سال و رهنمون‌های مقام معظم رهبری با رونق تولید و اشتغال پایدار در مسیر رشد صنعت عملکرد مثبتی داشته است.

وی گفت: موج افتتاح واحد‌های تولیدی، افزایش تولید و اشتغال پایدار در کشور رقابتی دنبال می‌شود.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت از شناسه دار کردن مبلمان و ایجاد ضمانت نامه و خدمات پس از فروش به عنوان ارائه طرحی به منظور رونق صادرات خبر داد که اجرایی خواهد شد.

برادران به جهش رشد اقتصادی در دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: در سال اول حدود ۳/۵ درصد و پارسال ۹/۵ درصد در گروه صنعت شاهد رشد بودیم و باید به سمت جامعه صنعتی با اشتغالزایی و صادرات بالا در حرکت باشیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: روند رو به رشد نرخ تولید در گروه صنعت به ۹/۵ درصد رسیده است و شاهد افزایش ۵ برابری نرخ رشد تولید در دولت سیزدهم هستیم.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت در خصوص تعداد واحد‌های راکدی که در دولت سیزدهم به چرخه تولید بازگشته اند تصریح داشت: در دولت سیزدهم ۵ هزار و هفتصد واحد تعطیل در کشور به چرخه تولید بازگشت.

وی ادامه داد: بیش از ۳ هزار واحد صنعتی و معدنی فعال شدند که از این تعداد حدود ۲ هزار واحد در حوزه صنایع عمومی (نساجی، سلولزی و غذایی) ایجاد اشتغال پایدار کردند.

برادران از آمادگی حمایت از استان در قالب تسهیلات، مواد اولیه و اختصاص زمین خبر داد و یادآور شد: خراسان شمالی با ظرفیت‌های خوبی که در استان دارد جزء اولویت‌های ماست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.