نقد کتاب‌های مربوط به حوزه انقلاب اسلامی یکی از برنامه‌های مهم پژوهشی مرکز فرهنگی و دانشگاهی امام خمینی و انقلاب اسلامی است.

دانش پژوه، مدیر گروه علمی و ترویجی مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی و انقلاب اسلامی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی و انقلاب اسلامی، از دوران گذشته یکی از برنامه‌های مهم پژوهشی که همواره در برنامه‌های خود داشته، نقد کتاب‌هایی است که مربوط به حوزه انقلاب اسلامی می‌شوند. در همین راستا کتاب نا اجتماعی برای نقد و بررسی انتخاب شده است.

وی افزود: موضوع کتاب نا اجتماعی شناخت میدان سیاستگذاری اجتماعی در ایران است.

او در خصوص نویسنده کتاب اظهار کرد: یاسر باقری، نویسنده کتاب، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و استادیار است.

به گفته دانش پژوه،  این کتاب رساله دکتری نویسنده است و تا سال ۱۳۹۶ به مستندات مختلفی درباره سیاستگذاری اجتماعی در ایران که عمده مستندات مشروح مذاکرات مجلس اول تا هفتم بوده، پرداخته است.

وی در خصوص نقاط قوت این کتاب اظهار کرد: از نقاط قوت این کتاب می‌توان به بررسی جزئیات زیاد، مستندات بسیار و اهمیت خود موضوع اشاره کرد.

نویسنده در این کتاب مشکلات اجتماعی و اقتصادی جامعه امروز ایران را ناشی از ناکارآمدی نظام سیاست گذاری اجتماعی در ایران می‌داند.

او ادامه داد: نظام سیاست گذاری که برگرفته از یک الگوی ناقص از نئولیبرالیسم غربی است و نیز حاکمیت راستگرایی در عرصه اقتصاد از دهه ۱۳۷۰  از عواملی هستند که مشکلات موجود را به وجود آورده اند.

شایان ذکر است که این کتاب در سال ۱۳۹۹ توسط نشر نی چاپ شده است.

بر اساس گزارش‌ها، این کتاب  روز سه‌شنبه توسط دکتر مسعود مطلبی نقد و بررسی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار