ذبیح‌الله مجاهد به نگرانی رئیس جمهور ازبکستان از تاثیر ساخت کانال قوش‌تپه واکنش نشان داد.

ذبیح‌الله مجاهد در واکنش به نگرانی رئیس جمهور ازبکستان از تاثیر ساخت کانال قوش‌تپه بر به‌هم‌زدن رژیم آبی آسیای میانه گفت افغانستان با ایجاد کانال قوش‌تپه حق هیچ کشوری را تلف نکرده و تنها سهم خود را از دریای آمو گرفته است.

سخنگوی طالبان افزود افغانستان نمی‌خواهد حقوق ملت‌ها و کشورهای دیگر را تلف کند یا حق شان را از دریای آمو ضایع کند

شوکت میرضیایف، رئیس جمهور ازبکستان، روز گذشته در نشست شورای سران کشورهای بنیان‌گذار صندوق بین‌المللی نجات در شهر دوشنبه‌ گفته بود ساخت کانال قوش‌تپه، رژیم آبی آسیای میانه را تغییر می‌دهد.

رییس‌جمهور ازبکستان، ایجاد یک کارگروه مشترک برای بررسی همه جنبه‌های ساخت این کانال با حضور نمایندای از جانب افغانستان را برای حل این نگرانی ضروری خوانده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۱۰ مهر ۱۴۰۲
درطول تاریخ افغانستان هیچ یک از پادشاهان گرفته تا رئیس جمهوریان کشور ما درخواب بود ما بالای دولت امارت اسلامی ازابتکارشان ستایش میکنیم این کانال در آینده مردوم ما را به خودکفای میرساند ازنگاه زراعت بندبرق وآب نوشیدنی و عیره ماشاکرخداوند جهان باشیم این آب در کشورما در تاجکستان ازبکستان و ترکمنستان بیهدر میرفت و این ۳ کشوراز آب ما برق تولیدمی کند و بالا کشور ما بسیاربه قیمت گزاف می فروشد این آب ازکوههای هندوکش افغانها است برای ۳ کشور شرم که می گوید آب دریای اموال ازما است در طول عمرپاد شهانما وریسجمهریان خواب بودند
آخرین اخبار