دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت گفت: سیره‌ اهل بیت سرشار از الگو‌های انسان سازی است که تاسی از آن ، جامعه اسلامی را به تعالی و کمال رهنمون می‌نماید.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت امروز در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت امام رضا علیه السلام در بقعه خواهر امام هشتم، فاطمه اُخری (س) در رشت بر لزوم تاسی همگانی از مکتب درس آموز و پندآمیز اهل بیت تاکید کرد و گفت: سیره‌ی اهل بیت علیهم السلام، سرشار از الگو‌های انسان سازی ست که تاسی از آن، جامعه‌ی اسلامی را به سوی تعالی و کمال رهنمون کند و از بسیاری از کج روی‌ها و ناهنجاری‌های متاثر از پدیده مذموم دنیازدگی و زیاده خواهی، پیشگیری می‌کند.

در این مراسم که دکتر اسدالله عباسی، استاندار گیلان و جمعی از ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام نیز حضور داشتند، آیت الله رضا رمضانی همچنین بر لزوم تقویت روحیه‌ی همدلی ، همگرایی و هم افزایی در جامعه اسلامی تاکید کرد و افزود: این مهم در سایه‌ی خودسازی و تامل در رفتار و ویژگی‌های شخصی حاصل می‌شود و از ثمرات مهم آن تبلور معنویت و تعالی در روحیه انسانی است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه بر لزوم باز تعریفِ نُوین از فلسفه‌ی امامت و ولایت در جامعه کنونی تاکید کرد و گفت: با نگاه نو به ارزش‌های اسلام اصیل است که می‌توان، تحولات اخلاقی و عقیدتی را در رفتارِ اِجتماع شاهد بود و به سوی یک زندگی انسانی، حرکت کرد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت با استناد به آموزه‌های اصیل تشیع، دین اسلام را سرشار از قواعد طلایی و دارای اصول اخلاقی جهانی دانست و تصریح کرد: منظور از قواعد طلایی آن دسته از مبانی ارزشی است که در قالب ارزش‌هایی همچون مهرورزی، نوعدوستی، صداقت و کمالجویی، مرز‌ها را درنوردیده و در نگاه هر انسان و مکتبی مورد تایید است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.