معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه سیاست‌های صحیح بهداشتی را عامل مهمی برای پیشگیری از ناباروری دانست که در نتیجه آن نیاز به درمان‌های پرهزینه و کم دسترس کاهش خواهد یافت.

ابراهیم شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ضمن بیان اینکه شناسایی زودرس زوجین نابارور یا در معرض ناباروری میزان موفقیت درمان‌های ناباروری را افزایش می‌دهد گفت : از این رو یکی از برنامه‌های در حال اجرای دانشگاه علوم پزشکی شناسایی زودرس زوجین نابارور و ارجاع به سطوح تخصصی جهت بررسی و درمان می‌باشد.

وی اعلام کرد: در حال حاضر ۲ مرکز تخصصی درمان ناباروری سطح سه در استان فعال است و یک مرکز درمان ناباروری سطح ۲ نیز در شهرستان اسلام آباد غرب تا پایان امسال جهت خدمت به مردم شریف استان به بهره برداری خواهد رسید.

,d یکی از مهمترین راهکار‌های جامع کاهش بار بیماری به دلیل ناباروری را پیروی از رویکرد‌های سلامت عمومی با محوریت جامعه دانست و گفت: در این رویکرد‌ها همواره پیشگیری بر درمان مقدم است. اخیراً نیز در جهان و ایران رویکرد‌های پیشگیری محور بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

دکتر شکیبا با اشاره به اینکه سازمان بهداشت جهانی نیز بر پیشگیری به عنوان یک سیاست اصلی برای کاهش بار جهانی ناباروری تاکید داشته است، افزود: برنامه ریزی همه جانبه برای پیشگیری و درمان ناباروری بر همه ابعاد جسمی، اجتماعی و روانی سلامت خانواده‌ها تاثیرگذاراست.

وی عنوان کرد: باید توجه داشت که حمایت از زوجین نابارور و کم بارور ضمن تاثیر بر ارتقای نرخ باروری، سبب ارتقای شاخص‌های سلامت باروری جامعه نیز خواهد شد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.