معاون تاکسیرانی سازمان مدیریت حمل ونقل بار و مسافر شهرداری همدان گفت: تمایل بانوان راننده برای اخذ مجوز سرویس مدارس در سطح همدان نسبت به سال‌های اخیر روبه افزایش است و در این حوزه اشتغالزایی شده است.

محمود حضرتی گفت: تاکنون نزدیک به ۳۰۰ متقاضی برای اخذ مجوز سرویس مدارس در شرکت‌های معتبر و مورد تایید تاکسیرانی همدان نام نویسی کرده‌اند و بانوان سهم بسزایی در این تقاضا دارند.

او گفت: پارسال ۴۱۹ راننده آقا و ۴۱۱ راننده خانم در قالب ۸۵۶ دستگاه خودرو شامل ۲۲۱ تاکسی سواری و ون، ۶۰۹ دستگاه سواری شخصی و ۲۶ دستگاه مینی بوس مجوز جابجایی دانش آموزان مدارس را در اختیار داشتند.

معاون تاکسیرانی سازمان مدیریت حمل ونقل بار و مسافر شهرداری همدان گفت: امسال با توجه به استقبال بسیار خوب متقاضیان، پیش بینی می‌شود بیش از هزار و ۵۰۰ راننده در شرکت‌های تحت قرارداد تاکسیرانی همدان در حوزه سرویس مدارس ثبت نام کنند.

حضرتی گفت: ۶ شرکت معتبر و دارای تاییدیه‌های قانونی در راستای ثبت نام از رانندگان متقاضی سرویس مدارس با تاکسیرانی همدان همکاری دارند.

او گفت: این شرکت‌ها شامل ۱۸۲۸،۱۸۳، ۱۸۲۱، ۱۸۱۷، ۱۸۱۰ و شرکت جهان‌نمای شلمچه برای سرویس مدارس همکاری دارند.

معاون تاکسیرانی سازمان مدیریت حمل ونقل بار و مسافر شهرداری همدان با تاکید بر تلاش‌های صورت گرفته در اعلام زودتر از موعد نرخ سرویس مدارس گفت: در واقع حمل‌ونقل دانش‌آموزان برعهده آموزش‌وپرورش و اشخاص حقیقی و حقوقی است و ما به سهم خود با برگزاری جلسات مختلف تلاش کردیم نرخ مصوب سرویس مدارس پیش از شروع مدارس اعلام شود و این نرخ تیرماه سال جاری از سوی شورای اسلامی شهر اعلام شد.

حضرتی با اشاره به نرخ سرویس مدارس در سال جاری گفت: هزینه مسیر رفت‌وبرگشت برای یک تا پنج کیلومتر کرایه ماهیانه سواری ۶۵۰ هزار تومان، کرایه رفت‌وبرگشت ون ۵۵۰ هزار تومان و کرایه رفت‌وبرگشت مینی بوس ۴۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

او با تاکید بر دارا بودن بیمه‌نامه مکمل دانش‌آموزان و معاینه فنی خودرو‌های متقاضی سرویس مدارس گفت: خودرو‌هایی که فاقد برچسب سرویس مدارس باشند، پلیس راهور مانع تردد آن‌ها می‌شود.

معاون تاکسیرانی سازمان مدیریت حمل ونقل بار و مسافر شهرداری همدان گفت: با تاکید بر تعیین نرخ سرویس مدارس توسط مدیریت شهری گفت: پارسال شماری از رانندگان با آموزش‌وپرورش قرارداد نداشتند که همین موضوع باعث افزایش قیمت‌ها شده بود و طبق بند چ ماده یک آیین‌نامه اجرایی اداره کل آموزش‌وپرورش و انجمن اولیا و مربیان باید برای کنترل قیمت‌ها با راننده قرارداد منعقد کنند.

حضرتی با اشاره به ارایه خدمات به رانندگان سرویس مدارس گفت: با هماهنگی صورت گرفته بین شهرداری و سازمان صمت استان همدان، به هر یک از رانندگان لاستیک با نرخ دولتی ارایه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار