در هشتمین اجلاسیه بین المللی مجاهدان در غربت از خدمات سید عیسی طباطبایی نماینده امام و رهبری در لبنان تجلیل شد.

در این آیین تمبری به نام حجت‌الاسلام والمسلمین «سید عیسی طباطبایی» و از کتاب مربوط به زندگینامه حجت‌الاسلام والمسلمین «سید عیسی طباطبایی» نماینده امام و رهبر معظم انقلاب در لبنان، رونمایی شد.

ابراهیم دیلمی سفیر یمن در تهران گفت: اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت در دامغان گامی ارزشمند در معرفی مجاهدان راه حق و حقیقت است.

وی افزود: همه با هم در راه پیروزی و سربلندی اسلام تلاش خواهیم کرد و از هیچ‌کوششی دریغ نمی‌کنیم.

دیلمی یادآور شد: روابط نسبی و تاریخی بین یمن و ایران وجود دارد و جهاد و مبارزه جبهه مقاومت مرتبط با مسیر مهاجرت پیامبر اکرم (ص) است.

شیخ عبدالله الدقاق نماینده شیعیان بحرین هم در این اجلاسیه گفت: جهان اسلام به مدد رهبران جمهوری اسلامی ایران، آموخته‌اند که تهدید‌های دشمن را به فرصت تبدیل کنند.

وی شهید سردار سلیمانی را دیگر سردار ایرانی تاثیرگذار در جهان اسلامی برشمرد و افزود: شهید سلیمانی معتقد بود نباید از تهدید‌های دشمن هراسید و باید از آنان فرصت ایجاد کرد.

حجت‌الاسلام نزار سعید نماینده حزب‌الله لبنان نیز در این اجلاسییه گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعیسی طباطبایی اندیشه اسلام ناب محمدی را در لبنان برجسته روح جهادی امام راحل را به بسیاری از جوانان این کشور منتقل کرد.

وی اظهار کرد: قبل از انقلاب و بعد از جنگ جهانی دوم، حجت‌الاسلام و المسلمین طباطبایی یکی از مهمترین شخصیت‌هایی بود که توانست وضعیت اسلامی در لبنان به وجود آورد.

نماینده حزب الله لبنان با بیان اینکه حجت‌الاسلام و المسلمین طباطبایی زمینه‌ساز مقاومت در لبنان و از موسسان چنین نهضت اسلامی بود، ادامه داد: این انسان فرهیخته بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اولین نماینده امام نه فقط در لبنان بلکه در منطقه بود و در انتقال اسلام ناب محمدی به منطقه نقش بسیار مهمی داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.