رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان ۲۰۲۳

بلگراد در انتظار نبرد ششم یزدانی و تیلور

تیلور و یزدانی تاکنون پنج بار در رقابت‌های جهانی و المپیک برابر هم قرار گرفته‌اند که حاصل آن چهار برد برای نابغه آمریکایی و یک پیروزی برای اسطوره ایرانی بوده است.

رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان ۲۰۲۳ از ۲۵ شهریور تا ۲ مهر به میزبانی بلگراد صربستان برگزار می‌شود و این بار بر خلاف دوره‌های پیشین رقابت‌های کشتی آزاد زودتر از رقابت‌های فرنگی آغاز می‌شود.

تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در کنار روسیه و آمریکا از قدرت‌های برتر این رشته محسوب می‌شود، اما در سال‌های اخیر رقابت‌های قهرمانی جهان و المپیک در رشته کشتی خصوصا کشتی آزاد صحنه نبرد ۲ نابغه کشتی جهان شده است. کشتی گیرانی که سال‌ها است نه تنها در سطح کشور خود بلکه در میان تمامی کشتی‌گیرانی که هم‌وزن آن‌ها هستند حریفی جز یکدیگر پیدا نکرده‌اند و تنها رقیبان یکدیگر در جهان محسوب می‌شوند.

حسن یزدانی اسطوره کشتی ایران و دیوید تیلور نابغه کشتی آمریکا این بار نیز در بلگراد یکبار دیگر به مصاف یکدیگر خواهند رفت تا نبرد‌های تاریخی این ۲ کشتی‌گیر پرافتخار جهان به عدد ۶ برسد. 

حسن یزدانی ژنرال ۸ ستاره کشتی ایران (۸ مدال المپیک و جهان) و دیوید تیلور آمریکایی قهرمان دوره گذشته این رقابت‌ها در شرایطی پا به رقابت‌های قهرمانی جهان می‌گذارند که هر دو با وجود برتری تمام عیار در وزن خود با شکست تمامی حریفان خود در رقابت‌های انتخابی موفق به کسب دوبنده تیم‌های ملی کشور خود شده‌اند و همین نیز باعث شده است که هر دو این ۲ کشتی‌گیر بدون حرف و حدیثی خود را برای رقابت‌های قهرمانی جهان آماده کنند.

تیلور و یزدانی تاکنون پنج بار در رقابت‌های جهانی و المپیک برابر هم قرار گرفته‌اند که حاصل آن چهار برد برای تیلور آمریکایی و یک پیروزی برای یزدانی بوده است. یزدانی در فینال رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی ۲۰۲۱ جهان توانست جادوگر آمریکایی را شکست دهد و مدال طلای آن سال را به نام خود کند.

تیلور نیز برنده چهار مبارزه مقابل یزدانی شده است. او در جام جهانی ۲۰۱۷، قهرمانی جهان ۲۰۱۸ و المپیک توکیو و رقابت‌های سال گذشته قهرمانی جهان در بلگراد برابر یزدانی پیروز شده است. 

نکته جالب درباره پیروزی‌های نابغه آمریکای مقابل یزدانی آن است که تیلور هر بار مقابل رقیب ایرانی خود برنده شده، یزدانی در تایم اول برتری داشته ولی تیلور توانسته در تایم دوم برنده شود و اسطوره کشتی ایران را با شکست بدرقه کند و تقریبا در تمامی کشتی‌های این ۲ برنده با اختلاف بسیار کمی موفق به شکست حریف خود شده است.

با توجه به اینکه برخلاف سال‌های گذشته حسن یزدانی و دیوید تیلور در رنکینگ جایگاه خوبی ندارند، طی هفته‌های اخیر صحبت‌های زیادی در خصوص زمان رویارویی این دو کشتی‌گیر مطرح جهان در وزن ۸۶ کیلوگرم مطرح شده است.

اما طبق فرمول جدیدی که اتحادیه جهانی کشتی روز گذشته اعلام کرد و با توجه به حضور حسن یزدانی و دیوید تیلور در رنکینگ پنجم و هفتم جهان راه حسن یزدانی و دیوید تیلور تا فینال از هم جدا شده و حریفان احتمالی ستاره کشتی ایران در یک‌چهارم و نیمه‌نهایی هم تا حدودی مشخص هستند.

نبرد ششم پادشاه ایرانی و جادوگر آمریکایی کشتی جهان به احتمال فراوان در بلگراد صربستان برگزار می‌شود. نبردی که قبل از المپیک پاریس ۲۰۲۴ برای هر ۲ کشتی‌گیر از اهمیت و اعتبار ویژه‌ای برخوردار است و پیروزی در این مسابقه می‌تواند باعث افزایش اعتماد به نفس این ۲ ستاره بین‌المللی کشتی جهان شود. پیروزی در این بازی می‌تواند تعداد بردهای تیلور مقابل یزدانی را به عدد ۵ پیروزی برساند و اسطوره کشتی ایران نیز می‌تواند با کسب پیروزی مقابل نابغه آمریکایی بار دیگر ثابت کند که راه پیروز شدن مقابل این آمریکایی کشتی‌بلد را بهتر از دیگران می‌داند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۲۵ شهريور ۱۴۰۲
بهتون قول میدم حسن یزدانی از تیلور می بازه. زارع در 125 از آکگول می بازه. این دو نفر اگر به فینال هم برسند خیلیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۲۵ شهريور ۱۴۰۲
زارع چه برد قشنگی داشت. آفرین بر زارع. بزن اون دست قشنگه را .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۲۵ شهريور ۱۴۰۲
یزدانی ثابت کرد که می تونه برنده شود ، انشالله که این بار هم با توکل بر خداوند و توسل بر ائمه پیروز خواهد شد ، درود بر ایران و ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۲۵ شهريور ۱۴۰۲
یزدانی قوی تره ولی نفس کم میاره در ۳ دقیقه دوم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۲۵ شهريور ۱۴۰۲
نبرد ششم پادشاه ایرانی!!!!!؟ و جادوگر آمریکایی کشتی جهان!
Italy
ناشناس
۱۳:۳۳ ۲۵ شهريور ۱۴۰۲
فاقد اهمیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۲۵ شهريور ۱۴۰۲
ببین مال این حرفا نیستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۲۵ شهريور ۱۴۰۲
تیلور خیلی سره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۲۵ شهريور ۱۴۰۲
حیدر نگهدارتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۲۵ شهريور ۱۴۰۲
بدون تعصب تیلور برنده میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۲۵ شهريور ۱۴۰۲
غیب نگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۲۵ شهريور ۱۴۰۲
اون عکسی که تو صفحه اصلیه ، یزدانی بنظر دستش بدجایی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۲۵ شهريور ۱۴۰۲
تیلور احتمالا نفس و استقامت بدن زیادی داره اینم بخاطر تداوم تمرین

ایرانیان و از جمله ورزشکاران ایرانی در کارنظم و پشتکار ندارند ولی از نظر ذکاوت عالی ن ب نظر پدر ژنتیک ایران دکتر فرهودی

پس اصل اول پشتکار ونظم هس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۲۵ شهريور ۱۴۰۲
بامید پیروزی شیرمرد ایران،آقا حسن یزدانی
آخرین اخبار