محمدباقر عباسی، معاون امور هویتی سازمان ثبت احوال کشور با بیان این که این سازمان به سمت هوشمند سازی پیش میرود، گفت: سازمان ثبت احوال کشور با ایجاد زیرساختهای لازم برای ارائه سرویسهای الکترونیک به ۲۰۰ دستگاه در ۲۰۰ هزار نقطه خدمات الکترونیک به متقاضیان ارائه می کند.
او افزود: اولویت این سازمان حرکت به سمت سازمانی پویا و هوشمند است و در همین راستا سازمان ثبت احوال با ایجاد زیرساختهای لازم در حوزه فناوری به کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی در ۲۰۰ هزار نقطه به صورت الکترونیک خدمات ارائه میکند.
وی، به عملکرد این سازمان در ارائه سرویسهای الکترونیک به سایر دستگاهها اشاره کرد و گفت: عملکرد مناسب سازمان ثبت احوال کشور در ارائه خدمات الکترونیک بین دستگاهها موجب شد این سازمان در تیر امسال در نهمین جشنواره ملی فناوری اطلاعات در محور دولت هوشمند و زیرمحور مرکز ملی تبادل اطلاعات حائز رتبه دوم شده و از سوی وزارت ارتباطات و فناوری مورد تقدیر قرار گیرد.
وی در ادامه با اشاره به ادعای اخیر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مبنی بر قطعی و اختلال در سرویسهای سازمان ثبت احوال کشور، گفت: هیچ گونه قطعی در سرویسهای الکترونیک سازمان ثبت احوال کشور وجود ندارد و همکاران ما به صورت شبانه روزی در حال رصد این سرویسها هستند.
وی با اشاره به این که تاکید ما بر این است که دستگاههای خدمت گیرنده از سازمان ثبت احوال کشور به جهت پایداری سیستمهای خود و جلوگیری از اختلال در ارائه خدمات به مردم همواره در حال رصد و به روز کردن سیستمهای خود باشند، ادامه داد: خدمات ما تنها مربوط به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیست و هرگونه اختلال در این خصوص از سوی سامانههای داخلی سازمان مذکور است و در این خصوص به صورت مستمر به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور هشدار داده شده است.