مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان گفت: ۲ ورزشکار به نام‌های محمدرضا امینی و دنیا آقایی از استان سمنان نماینده ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو ۲۰۲۳ چین هستند.

محمدتقی علوی مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان گفت: دنیا آقایی از استان سمنان در رشته ووشو شاخه کوراش در رده سنی بزرگسال در بازی‌های آسیایی هانگژو ۲۰۲۳ چین به میدان می‌رود.

علوی تصریح کرد: دنیا آقایی کوراش‌کار استان سمنان، با مدال‌آوری در مسابقات ملی و بین‌المللی، از سرآمدان و افتخارآفرینان ورزش بانوان محسوب می‌شود و به اذعان مسوولان فدراسیون ووشو، امید مدال‌آوری در بازی‌های آسیایی هانگژو چین است.

کسب مدال طلا مسابقات قهرمانی کشور از سال ۸۸ تا ۹۲، کسب مدال طلای مسابقات قهرمانی کشور سال ۹۵، کسب مدال برنز مسابقات قهرمانی آسیا نوجوانان در بیروت ۲۰۰۶، کسب مقام پنجم مسابقات آسیایی جوانان در چین ۲۰۰۷، کسب مدال طلای مسابقات قهرمانی کوراش آسیا در لبنان و تاجیکستان و کسب رنکینگ در فدراسیون جهانی بخشی از افتخارات آقایی ورزشکار شاهرودی از استان سمنان است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان ادامه داد: «محمدرضا امینی» در رشته پاراتیراندازی دیگر ورزشکار استان سمنان نماینده ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو ۲۰۲۳ چین است.

«محمدرضا امینی» تیرانداز دامغانی استان سمنان در رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ تیراندازی معلولان به میزبانی کره جنوبی در سه ماده R ۳، P ۴ و R ۵، مدال نقره و برنز را از آن خود کرد.

کسب مدال نقره در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۳ کره جنوبی، در رشته میکس تفنگ بادی ۱۰ متر جانبازان و معلولان از دیگر افتخاران امینی ورزشکار استان سمنان در عرصه بین‌المللی است، وی در عرصه‌های ملی نیز موفق به کسب مدال‌های رنگارنگ شد.

نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی هانگژو از ۲۸ شهریور تا ۱۵ مهر ماه برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.