دعوت عربستان از هیئت انصارالله یمن برای سفر به ریاض

وزارت خارجه عربستان اعلام کرد که از هیئت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن برای سفر به ریاض دعوت کرده است.

وزارت خارجه عربستان سعودی پنجشنبه شب اعلام کرد که از هیئت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن برای سفر به ریاض با هدف انجام مذاکرات و گفتگو‌های صلح دعوت کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، وزارت خارجه عربستان سعودی اعلام کرد که از هیاتی از صنعا برای تکمیل جلسات و گفتگو‌ها بر اساس ابتکار عربستان که در مارس ۲۰۲۱ اعلام شده، دعوت کرده است.

در اطلاعیه وزارت خارجه عربستان سعودی آمده است: در راستای ابتکار عربستان در مارس ۲۰۲۱ میلادی و در ادامه جلسات و گفتگو‌های انجام شده هیئت سعودی به ریاست محمد آل جابر سفیر عربستان در یمن با مشارکت برادران عمانی در صنعا طی دوره ۱۷ تا ۲۲ رمضان ۱۴۴۴ هجری قمری برابر با ۸ تا ۱۳ آوریل ۲۰۲۳ میلادی و در ادامه تلاش‌های پادشاهی عربستان سعودی و عمان برای دستیابی به آتش بس دائمی و همه جانبه در یمن و دستیابی به یک راه حل سیاسی پایدار قابل قبول برای همه طرف‌های یمنی، پادشاهی سعودی از هیئتی از صنعا دعوت کرده است تا برای تکمیل این جلسات و گفتگو‌ها به عربستان سفر کند.

پیش‌تر مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن از سفر هیات صنعا در مذاکرات صلح یمن به کشور عربستان به همراه یک هیئت عمانی خبر داده بود.

همچنین محمد عبدالسلام، رئیس هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن پیش از ترک صنعاء و عزیمت به ریاض برای گفتگو با طرف سعودی، تاکید کرد که دور کنونی مذاکرات در چارچوب مذاکراتی است که هیئت ملی با طرف سعودی در جلسات متعدد در مسقط و جلسات مکرر در صنعا انجام داده است که آخرین آن دیدار در ماه رمضان گذشته بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۳۳ ۲۵ شهريور ۱۴۰۲
سفارش ایران هست برای برقراری روابط بهتر که موضوع یمن برای ایران در اولویت قرار دارد.
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۱۳:۰۸ ۲۴ شهريور ۱۴۰۲
حوثی های یمن همانانی که در صدر اسلام جزئ از امپراتوری ساسانیان بودن و وقتی نامه محمد به خسرو پرویز پادشاه ساسانی رسید به والی یمن دستور پیگیری داد اما چرا ساسانیان نتوانستن از پتانسیل یمن ها در صدر اسلام استفاده بهینه را برده از آن معمایی تاریخی است اینک حوثی های یمن با یک قواره لباس و یک شمشیر ارتش تا دندان مسلح سعودی را زمین گیر کردن یقینا در آن روز هم می توانستن علاج درد ساسانیان باشند
آخرین اخبار