مدیرکل دفتر امور شهری استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: کم کاری در خصوص مدیریت پسماند‌ها توسط دستگاه‌های اجرایی پذیرفته نیست.

فرزاد بابکان پور در نشست کارگروه مدیریت پسماند استان گفت: مدیریت پسماند‌ها به عواملی همچون تولید، جمع آوری، حمل نقل و دفع آن بستگی دارد که در این راستا مدیریت این مقوله بسیار وسیع و متغیر است بنابراین راهی جز مدیریت صحیح و تدوین برنامه راهبردی وجود ندارد.

وی به فرهنگ سازی در این خصوص اشاره کرد و افزود: تفکیک زباله از مبدا یک امری مهم و اساسی بوده که شهرداری در برنامه‌ریزی ها، فرهنگ سازی و تعریف بسته‌های تشویقی برای شهروندان این مهم را محقق سازد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری ادامه داد: انجام اقدامات مناسب در مدیریت پسماند استان نیازمند برخورداری از اراده و تلاش جمعی است و هیچ گونه کم کاری دستگاه‌های اجرایی در این خصوص پذیرفته نیست.

بابکان‌پور اضافه کرد: در این راستا از ظرفیت کارگروه مدیریت پسماند استان در برنامه ریزی و مدیریت اصولی برنامه محور پسماند‌ها که از اولویت ها است باید استفاده شود.

وی با اشاره به وضعیت پسماند‌های پزشکی مطب‌ها، کلینیک‌ها و مراکز بهداشتی گفت: دفع نامناسب پسماند‌های بیمارستانی و عفونی عواقب جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت و علاوه بر آلودگی‌های محیط زیستی خطر گسترش برخی از بیماری‌ها را به همراه دارد.

بابکان پور تاکید کرد: پسماند‌های بیمارستان‌های دولتی، مطب‌ها، کلینیک‌ها و مراکز بهداشتی با مدیریت دانشگاه علوم پزشکی استان توسط دستگاه‌های موجود در بیمارستان‌ها می‌بایست بی‌خطر دفع شوند.

وی با بیان اینکه نخاله‌های ساختمانی هم دست کمی از زباله ندارد گفت: تخلیه نخاله در ورودی شهر منظر خوبی ندارد که باید با مشارکت مردم جلوی این کار گرفته شود.

در این جلسه مصوب شد دامپزشکی استان نسبت به اعلام موارد خطرساز در خصوص بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در کشتارگاه‌ها اعلام نظر نموده تا شهرداری به موارد رسیدگی کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.