۱۰۶ هزار مترمربع اراضی حاشیه رودخانه کرج آزاد سازی شد

مدیر امور منابع آب شهرستان های کرج و فردیس اعلام کرد: ۱۰۶ هزار متر مربع از اراضی حاشیه رودخانه کرج از سال گذشته تاکنون با حکم قضایی آزاد سازی شده است.

محمد جهانشاهی گفت : بخشی از این اراضی از پل حامی تا پل بیلقان کرج برای احداث تفرجگاه و مکان فرهنگی عمومی در اختیار شهرداری کرج قرار گرفته است.

وی ادامه داد: یکی از مهم ترین اقدامات شرکت آب منطقه ای استان البرز طرح ساماندهی رودخانه کرج است که با جدیت دنبال می شود.

مدیر امور منابع آب شهرستان های کرج و فردیس با بیان اینکه طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آبی استان البرز از سال ۸۵ آغاز شده است،گفت: ۱۵ پروژه زیر مجموعه طرح احیاء و تعادل بخشی از جمله ساماندهی چاه های آب پیش بینی شده است.

جهانشاهی بیان کرد: پس از تفکیک شرکت آب منطقه ای البرز از تهران در سال ۹۲ ، طرح احیاء و تعادل بخشی با سرعت دنبال شده است .

وی ادامه داد: انسداد چاه های غیرمجاز به همراه توقیف دستگاه های حفاری چاه ، نصب کنتورهای هوشمند روی چاه های مجاز ( فرم یک و پنج ) و اصلاح و تعدیل پروانه های چاه های کشاورزی از برنامه های احیاء و تعادل بخشی است.

جهانشاهی گفت: اطلاع رسانی در خصوص وضعیت منابع آبی و چگونگی بهره برداری از این منابع ، تشکیل شورای حفاظت از آب ها واجرای پروژه های تغذیه مصنوعی دشت ها محور دیگر طرح احیاء و تعادل بخشی است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.