مردم شیعه و سنی کردستان در سالروز رحلت جانسوز پیامبر بزرگ اسلام حضرت محمد (ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) سوگواری و عزاداری کردند.

همزمان با ۲۸ صفر سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) استان کردستان غرق در ماتم و عزا شد. مردم مسلمان و متدین شیعه و سنی این دیار از شب گذشته و امروز با حضور در مساجد، حسینیه‌ها و خیابان‌های سطح شهر در غم رحلت فخر کائنات خاتم پیامبران حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت سبط اکبر آن حضرت، غریب مدینه حضرت امام حسن مجتبی (ع) سوگواری کردند.

عاشقان پیامبر اکرم (ص) امروز با برپایی هیئت، موکب و دسته‌های عزاداری در خیابان و گوشه گوشه شهر‌های استان کردستان به عزاداری پرداختند. در سنندج این مراسم از میدان آزادی به سمت خیابان فردوسی و میدان انقلاب این شهر برگزار شد.

در مساجد و حسینیه‌ها نیز سوگواران، عشق و ارادت خود را به خاتم الانبیاء (ص) نشان داده و روحانیون و ماموستایان، فضلیت‌های پیامبر مهربانی‌ها را بازگو کردند. مردم استان کردستان که اکثریت آن‌ها سنی مذهب و پیرو امام شافعی هستند ارادت ویژه‌ای به پیامبر و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) داشته و در مناسبت‌های مذهبی حضوری چشم‌گیر دارند.

مردم کردستان با سیاه پوش شدن و نصب پرچم در سطح شهر و سر دربِ مغازه‌ها و ادارات، رحلت پیامبر اکرم (ص) را گرامی داشتند.

 

سوگواری کردستانی‌ها در عزای پیامبر (ص) و امام حسن مجتبی (ع) + تصاویر

سوگواری کردستانی‌ها در عزای پیامبر (ص) و امام حسن مجتبی (ع) + تصاویر

برچسب ها: عزاداری ، رحلت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.