بیانیه وزارت خارجه عراق درباره دیدار امیرعبداللهیان و حسین چه گفت؟

وزارت خارجه عراق با صدور بیانیه خلاصه‌ای از دیدار وزرای خارجه ایران و عراق را شرح داد.

فواد حسین، معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه روابط دوجانبه و پرونده‌های منطقه‌ای را با وزیر امور خارجه ایران بررسی کرد.

در بیانیه صادر شده وزارت خارجه عراق آمده است: روز چهارشنبه ۲۲ شهریور، فواد حسین، معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه در تهران با آقای امیرحسین عبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص روابط دوجانبه بین دو کشور گفتگو و تبادل نظر کرد؛ و وضعیت امنیتی، و تحولات در وضعیت منطقه‌ای و بین المللی و پیامد‌های آن بر امنیت و ثبات عراق و منطقه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

 دو طرف توافقنامه امنیتی و اجرای کامل آن و همچنین خلع سلاح گروه‌های مسلح (گروهک‌های تروریستی و جدایی طلب کرد) را مورد بحث قرار دادند و بر ضرورت اجتناب از گزینه‌های اقدام یکجانبه تاکید کردند.

دو طرف همچنین موضوع آب و خسارات ناشی از آن را مورد بحث و بررسی قرار دادند و بر لزوم برگزاری نشست بین کمیته‌های فنی بین دو طرف تاکید کردند.

 فواد حسین بر تمایل عراق به تقویت ابزار‌های همکاری‌های دوجانبه با تهران در زمینه‌های مختلف تاکید کردند و وزیر بر اهمیت تلاش‌های هماهنگ در سطوح منطقه‌ای و بین المللی برای مقابله با افراط گرایی، پایان دادن به درگیری ها، ایجاد پل‌های اعتماد و همکاری بین کشور‌های اطراف تاکید کرد.

 در این دیدار دو طرف در خصوص مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مورد علاقه مشترک، دیدگاه‌ها و ایده‌ها را مورد بحث و بررسی و همچنین تحولات منطقه، چالش‌های پیش روی آن و ضرورت حمایت از صلح و ثبات از طریق تلاش‌های مشترک را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

وزیر امور خارجه ایران نیز در این دیدار بر ادامه حمایت جمهوری اسلامی ایران از عراق و ثبات و امنیت آن تاکید کرد و از مواضع عراق در جهت پیشبرد گزینه آرامش، پرهیز از تشدید تنش در منطقه و نقش اساسی عراق در نزدیک شدن روابط تهران و ریاض و از دولت و ملت عراق برای میزبانی از زائران اربعین حسینی تشکر و قدردانی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار