رئیس اداره اقتصاد کلان سازمان برنامه و بودجه گفت: از عوامل اصلی بی عدالتی در اقتصاد نظام بانکی و نظام مالیاتی، گرفتن مالیات از طبقات پایین جامعه است.

حمید رضا مقصودی گفت: نظریه امام به رفع شکاف طبقاتی اشاره کرده است  و این موضوع در برنامه هفتم دیده شده است.

به گفته رئیس اداره اقتصاد کلان  سازمان برنامه و بودجه در سیاست های کلی قانون  به این مسئله پرداخت شده و رشد عدالت محور از جمله موارد مهم  در برنامه هفتم بوده است.

وی می‌گوید: مقام معظم رهبری در این برنامه به پیشرفت توام با عدالت تاکید کرده‌اند و به رشد ۸ درصدی تاکید شده و دولت هم در این حوزه اقدامات زیادی انجام داده است و  با هماهنگی تمامی دستگاه‌ها به این حوزه دست خواهيم  یافت و به زودی شاهد رشد توام با عدالت خواهيم بود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر رشد ۴.۸ درصدی را شاهد هستیم و این رشد  بعد از دوسالی که  نزدیک به صفر بوده ایجاد شده است. 

مقصودی گفت‌: کارنامه دولت حرکت به سمت رشد عدالت محور است  و رویکرد اصلی بعد از رشد اصلاح نظام بانکی است.

او بیان کرد: از عوامل اصلی بی عدالتی در اقتصاد نظام بانکی و نظام مالیاتی غیر عادلانه یا مالیات از طبقات پایین است که در طی دو سال گذشته ما عدالت مالیاتی را فراهم کرده ایم.

رئیس اداره اقتصاد کلان سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: مهم‌ترین اولویت‌های اجرایی در تحقق عدالت به رفع شکاف‌های طبقاتی برمی‌گردد.

او بیان کرد: عدم اصلاح نظام بانکی و مالیاتی و نفوذ رانت جویان و رانت خوران زمینه‌ساز عدم تحقق عدالت شده است.بهره‌مندی از درآمد کشور حق تمامی مردم به طور یکسان است.

مقصودی گفت: توزیع و دستیابی تمامی افراد جامعه به زمین ومسکن یکی از مهم ترین برنامه ها در تحقق عدالت است که در این زمینه دولت اقدام به واگذاری اراضی به متقاضیان کرده است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار