واحد کارگاه ساختمانی مربوط به حوزه ساخت و ساز شهری به دلیل عدم رعایت موارد ایمنی توسط سازنده مربوطه و احتمال وقوع حادثه، در بازرسی‌های به عمل آمده از کارگاه‌های ساختمانی استان کرمانشاه پلمب شد.

مختار احمدی، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت : بهره‌گیری از کار شایسته و حفظ سلامت و جان کارگران زحمتکش ساختمان از حقوق اولیه آن‌ها بوده و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، هیچ مصلحت دیگری را بر حفظ امنیت و سلامت نیروی کار ترجیح نمی‌دهد و با هرگونه تخلفی که جان شاغلین کارگاه‌ها را در معرض خطر قرار دهد، از طریق انجام اقدامات قانونی برخورد خواهد کرد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، افزود: در راستای صیانت از نیروی کار و پیشگیری از وقوع حوادث ناشی از کار، ضمن تعطیلی کارگاه‌های غیر ایمن، نسبت به پیگرد قانونی متخلفین از قوانین و مقررات ایمنی از طریق مراجع قضایی اقدام خواهد شد.

وی گفت: ادامه فعالیت کارگاه‌های پلمپ شده و ورود کارگران جهت انجام فعالیت‌های عمومی در این کارگاه‌ها منوط به رفع نواقص توسط اکیپ‌های ویژه و متخصص و تأیید رفع نواقص توسط بازرسان کار این اداره کل امکان پذیر خواهد بود.

مختار احمدی اضافه کرد: برای کاهش خسارت جانی و مالی در کارگاه‌های ساختمانی استان کرمانشاه، برنامه‌های مرتبط با آموزش ایمنی شاغلین، ارتقاء مهارت در انجام اقدامات فنی و مهندسی و افزایش کنترل‌ها و نظارت‌های مؤثر به صورت همزمان در استان پیگیری می‌شود .

احمدی تصریح کرد: تا مرداد امسال ۲ هزار و ۸۵۰ بازرسی از کارگاه‌های مختلف استان انجام شده که ۹۵۰ مورد از آن (معادل ۳۰ درصد بازرسی‌ها) در حوزه ساختمان بوده که نشان از اهمیت مبحث ایمنی در ساختمان‌ها را دارد. 

وی گفت: در بازرسی از کارگاه‌های ساختمانی تاکنون سه مورد از کارفرمایان متخلف به مراجع قضایی در راستای پلمب و تعطیلی کار معرفی شده که این کارگاه هم به دستور مراجع قضایی پلمب شده و تا زمان ایمن‌سازی این پلمب ادامه دارد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۱۷ آبان ۱۴۰۲
استخدام بازرسان جدید اداره کار ضروری است