سرپرست معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر قزوین از افزایش ۲۰ درصدی استقبال شهروندان این استان از ارایه آموزش‌های اولیه این جمعیت خبر داد.

فاطمه جباریان سرپرست معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر قزوین گفت: بررسی آمار شرکت کنندگان در دوره‌های آموزشی هلال احمر نشان می‌دهد که تعداد افراد آموزش دیده نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش ۲۰ درصدی همراه است.

وی اضافه کرد: ۱۷ هزار و ۶۷۵ متقاضی فراگیری آموزش از ابتدای سال جاری تاکنون در قالب ۵۸۲ دوره آموزش دیده‌اند که بیش از ۶ میلیون نفر ساعت را شامل می‌شود.

جباریان با بیان اینکه تمامی داوطلبان در پایان دوره مدارک معتبر مربوط به دوره‌های آموزشی را دریافت می‌کنند، تصریح کرد: امسال و در بخش امداد و نجات و کمک‌های اولیه یک هزار و ۱۵۹ داوطلب موفق به دریافت مدرک امداد و نجات شده اند.

به گفته این مسئول، دوره‌های هلال احمر در ۲ بخش "همگانی" و "تخصصی" آموزش داده می‌شود که در بخش همگانی انواع دوره‌های آمادگی در برابر مخاطرات، پایه داوطلب، امداد و کمک‌های اولیه، فوریت‌های پزشکی، مناسبتی، مبتنی بر نیاز و خانه‌های هلال احمر را شامل می‌شود.

سرپرست معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان قزوین یادآور شد: افزایش سطح آگاهی جامعه و آمادگی در برابر مخاطرات از عمده‌ترین اهداف برگزاری دوره‌های آموزشی در جمعیت هلال احمر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.