معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل نسبت به کاهش سن خودکشی در این استان هشدار داد.

جهانگیر جوانمرد امروز در جمع کارشناسان اورژانس اجتماعی در کارگاه آموزشی مداخله در خودکشی در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: با توجه به اعلام مسئولان ذیربط علاوه بر افزایش آمار خودکشی در استان متاسفانه با کاهش سن در این پدیده هم مواجه هستیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل برگزاری کارگاه‌های تخصصی با استفاده از اساتید مجرب را فتح بابی موثر در این مقوله و پیشگیری از وقوع آن دانست.

او با اشاره به ظرفیت بسیار گسترده فضای مجازی ، تولید محتواهای مناسب در جهت پیشگیری از خودکشی توسط کارشناسان مجرب در آموزش و پرورش در کنار استفاده از ظرفیتهای رسانه برای تهیه و پخش برنامه‌های مناسب ‌را از راه‌های کاهش خودکشی ذکر کرد و افزود: تشکیلات قضایی استان آماده هرگونه همکاری با ارگان‌های ذیربط برای اقدام موثر در کاهش این آمار است.

پیش‌ از این معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی - درمانی استان اردبیل هم خواستار همکاری بین بخشی و آگاه سازی عمومی برای در مواجهه با این پدیده شده بود.

دکتر محمد جعفرزاده گفت: اهمیت پیشگیری از خودکشی در قالب همکاری‌های بین‌بخشی از طریق آگاه‌سازی عمومی و حمایت‌یابی به دلیل چند عاملی بودن مساله خودکشی حائز اهمیت است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل می گوید: نکته‌ای که برای عملیاتی کردن آن هم نیازمند اعتقاد و باور دروازه‌بانان سلامت و هم نیازمند سواد و آگاهی آنها برای اقدام موثر و دوری از برچسب‌زنی هستیم.

به گفته او در بخش آموزش همه ظرفیت‌ها از جمله سازمان بهزیستی، آموزش و پرورش و رسانه‌ها می‌توانند در پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی و خودکشی کمک کننده باشند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.