تسریع روند ساخت بزرگراه آستارا - آستارا

معاون توسعه راه‌ها و بزرگراه‌های کشور از تسریع در روند اجرای طرح بزرگراه بین‌المللی آستارا - آستارا خبر داد.

محمدرضا کدخدازاده، معاون توسعه راه‌ها و بزرگراه‌های کشور در حاشیه بازدید از کارگاه ساخت بزرگراه بین المللی آستارا - آستارا در روستای مرزی باغچه سرا بر اهمیت ساخت این مسیر تأکید کرد.

او گفت: عملیات اجرایی ساخت بزرگراه بین‌المللی آستارا - آستارا با توجه به اهمیت و جایگاه خاص آن برای کشور با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط سرعت می‌یابد.

به گفته معاون توسعه راه‌ها و بزرگراه‌های کشور، پل مهم اتومبیل روی آستارا - آستارا تکمیل شده و مسیر یک هزار و ۴۰۰ متری دسترسی به پایانه مرزی جدید هم در حال ساخت است.

کدخدازاده افزود: تکمیل طرح مهم بزرگراه بین‌المللی آستارا - آستارا نیارمند تأمین مصالح است که در این خصوص رایزنی‌های لازم انجام شد.

او تصریح کرد: پیمانکار این طرح طبق قرارداد مشغول به کار است و تملک اراضی در منطقه باغ سیروس نیز ادامه دارد.

پل مشترک مرزی آستارای جمهوری اسلامی ایران و آستارای جمهوری آذربایجان در حد فاصل ۵۰ متری ضلع شمالی پل ریلی آستارا به عنوان یک پل اتومبیل رو و ترانزیتی جدید با پیشرفت ۱۰۰ درصدی آماده افتتاح است.

پل جاده‌ای (اتومبیل رو) آستارای جمهوری اسلامی ایران و آستارای جمهوری آذربایجان با هدف اتصال به بزرگراه ترانزیت بین‌المللی ۲ کشور همسایه (اتوبان باکو به رشت و قزوین) به طول ۸۹ متر و عرض ۳۲ متر با همکاری وزارت راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران و وزارت حمل و نقل، ارتباطات و فناوری‌های پیشرفته جمهوری آذربایجان و همچنین آژانس ایالتی راه‌های اتومبیل روی این کشور بر روی رودخانه مرزی آستاراچای ساخته شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.