اوجی گفت: گاز‌های مشعل میادین شرق کارون جمع‌آوری شد و در شرق و غرب کارون مجموعا ۵۲ مشعل داریم که تا پایان امسال ۲۱ مشعل آن جمع‌آوری می‌شود.

جواد اوجی  وزیر نفت درباره جزئیات جمع آوری گاز‌های مشعل گفت: در دولت در حال پیگیری هستیم. ۵۲ مشعل داریم که تا پایان امسال ۲۱ عدد جمع آوری می‌شود و به پالایشگاه گاز بید بلند خلیج فارس برده می‌شود با جمع آوری تمامی این مشعل‌های گاز که تقریبا به اندازه یک فاز پارس جنوبی است و نزدیک به بیست میلیون متر مکعب به حجم گاز کشور اضافه می‌شود.

وزیر نفت ادامه داد: در پالایشگاه گاز بید بلند این گاز‌های سمی و آلوده، ولی غنی فرآوری می‌شود و سیتو پلاس آن به پتروشیمی‌ها می‌رود و  به امید خدا تا پایان امسال ۲۱ مشعل جمع آوری می‌شود.

وی ادامه داد: این امر تذکر رهبری بوده و تاکید‌های رئیس جمهور نیزز برای حل شدن این مشکل وجود داشته است که متاسفانه در دولت‌های قبل خیلی اقدامات اساسی انجام شده و ما هم در این دولت قول تدادیم تا پایان این گاز‌های مشعل مربوط به شرق کارون و تمامی این ۵۲ مشعل را جمع کنیم.

اوجی تصریح کرد: پالایشگاه گاز بید بلند که ۲ میلییار ریال پودر مکعب ظرفیت دارد و فاز اولش تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار