مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی از توزیع یک هزار بسته مهر تحصیلی از محل موقوفات در آستانه بازگشایی مدارس در استان خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در مراسم توزیع بسته‌های مهر تحصیلی آذربایجان شرقی که در مقبره شاه حسین ولی تبریز برگزار شد اظهار کرد: طرح مهر تحصیلی یکی از طرح‌های سراسری سازمان اوقاف در کشور است که سالانه در آستانه بازگشایی مدارس اجرا می‌شود و امسال نیز این طرح با همکاری آموزش و پرورش، کمیته امداد و نیات واقفان خیراندیش در راستای کمک به دانش آموزان نیازمند در استان برگزار شد.

وی افزود: ارزش هر بسته مهر تحصیلی تهیه شده بیشتر از یک میلیون تومان بود که با کمک سازمان اوقاف تولید شد و در اختیار دانش آموزان بنا به سهمیه هر شهرستان قرار گرفت.

وی همچنین با اشاره به تغییر تاریخ هفته وقف در تقویم جمهوری اسلامی گفت: هفته وقف در سال‌های گذشته همزمان با رحلت نبی اکرم اسلام (ص) اجرا می‌شد اما امسال بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب اسلامی و به پیشنهاد سازمان اوقاف روز وقف به ۱۶ ربیع الاول و ولادت پیامبر اکرم (ص) به عنوان نخستین واقف جهان اسلامی تغییر یافته است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی افزود: بیش از ۸۰۰ نوع نیت خیرخواهانه در عرصه‌های مختلف فکری و فرهنگی شامل اطعام و احسان به فقرا، دارو و درمان، کمک به تحصیل دانش آموزان نیازمند، اهل بیت (ع)، گسترش و معارف دین، اعزام به عتبات عالیات و مشهد مقدس، حتی عرصه حقوق حیوانات وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار