بخشدار محمدیه گفت: پروژه‌های مهم آب، راه و عمران روستایی در بخش محمدیه با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حال اجراست.

محسن آخوندی بخشدار محمدیه در خصوص اجرای طرح‌های زیربنایی در این بخش اظهار داشت: دولت مردمی سیزدهم با نگاه محرومیت زدایی، طرح‌ها و پروژه‌های مهمی را در روستا‌ها آغاز کرده که در بخش محمدیه شاهد تحقق این نگاه محرومیت زدایی هستیم.

وی افزود: در حال حاضر در زمینه اجرای زیرسازی و آسفالت معابر و خیابان‌های روستا‌های بخش محمدیه ۱۲ پروژه مهم با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال آغاز شده که بخشی از آن در روستا‌های شترک و حصار خروان همزمان با هفته دولت افتتاح شد.

بخشدار محمدیه با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم در حل مشکلات و رفع محرومیت‌زدایی در مناطق روستایی تصریح کرد: در کنار اقدامات مهمی که در قالب تفاهم نامه با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در تمامی روستا‌های کشور آغاز خواهد شدروستا‌های محمدیه نیز از سهم خوبی در این اقدامات برخوردار می‌شوند.

وی بیان کرد: در زمینه راه‌های روستایی حدود ۲۷ کیلومتر راه بصورت مشارکتی بین راهداری استان و قرارگاه امام حسن مجتبی طی سه سال تعریض، زیرسازی و آسفالت می‌شود.

آخوندی یادآورشد: از این مسیر در حال حاضر دو کیلومتر توسط راهداری استان آماده آسفالت ریزی می‌شود که در هفته دولت به بهره برداری رسیده همچنین ۵ کیلومتر دیگر از اواسط مرداد ماه عملیات زیرسازی و تعریض آن آغازشده و برای آسفالت ریزی آماده می‌شود که سهم راهداری استان در اجرای پروژه مشارکتی بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال است.

بخشدار محمدیه به پروژه‌های مهم آب رسانی روستایی هم اشاره کرد و گفت: روستای ولامدر یکی از روستا‌های بخش است که سال‌ها از نبود آب شرب پایدار رنج می‌برد که با اهتمام دولت سیزدهم و از طریق اصلاح شبکه و لوله گذاری در مسیر، مردم این روستا از آب شیرین و پایدار بهره‌مند شدند.

به گفته آخوندی هزینه اصلاح شبکه روستا‌های باورس، ولامدر و شترک مجموعا ۹۰ میلیارد ریال است که دغدغه‌های آبی این روستا‌ها را رفع می‌کند.

آخوندی اظهارداشت: پروژه پل حصار خروان که طولانی شدن اجرای آن موجب رنجش مردم شده بود در کمیته برنامه ریزی شهرستان و با نظر مساعد فرماندار شهرستان، اعتبار خوبی برای تکمیل و بهره برداری از این پل در نظر گرفته شده که با پیگیری‌های صورت گرفته امیدواریم فاز اول آن به زودی به بهره برداری برسد.

بخشدار محمدیه همچنین به مشکلات آب شرب روستا‌های آقاگیر و اکبرآباد اشاره کرد و گفت: با تلاش مدیریت و کارکنان آبفای شهرستان و بخش محمدیه، مشکل آب شرب روستای آقاگیر بزودی حل می‌شود و امیدواریم با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال شاهد بهره برداری از آب شرب پایدار این روستا نیز باشیم.

آخوندی درخصوص آب شرب روستای اکبرآباد نیز اظهار داشت: برای آبرسانی و اصلاح شبکه این روستا نیز اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده و در حال سیر مراحل اداری و مناقصه است که بزودی عملیات اجرایی در روستای اکبرآباد هم کلنگ زنی خواهد شد.

بخشدار محمدیه با اشاره به اینکه طرح هادی در روستا‌های این بخش نیازمند بازنگری است افزود: خوشبختانه با نظر مساعد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بازنگری با تامین نظر دهیاران، شورا‌های اسلامی و مردم روستا‌ها آغاز شده و تا حد امکان این بازنگری‌ها با لحاظ قانون و در نظر گرفتن اراضی قابلیت الحاق به بافت انجام خواهد شد.

وی درخصوص آسفالت معابر روستایی بخش گفت: سهیمه قیر رایگان قابل توجهی برای این کار پیش بینی شده و از ماه‌های اخیر طرح آسفالت طرح‌های هادی روستایی در برخی روستا‌ها مثل شترک آغاز شده و منتظر تخصیص کامل قیر رایگان هستیم تا پروژه‌ها در سایر روستا‌ها اجرایی شود.

آخوندی به اقدامات صورت گرفته در ماه‌های اخیر در شهر‌های بخش اشاره کرد و گفت: علیرغم اینکه مدیریت شهر جدید مهرگان هنوز تعیین تکلیف نشده، اما شهرداری محمدیه با همراهی خوب شورای اسلامی شهر در کنار پروژه‌های مهم عمرانی در محمدیه، از اقدامات فرهنگی در مهرگان نیز غافل نشده که قابل تقدیر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار