یک کارشناس فوتبال گفت: اگر با تیم‌های ژاپن، استرالیا و عربستان در جام ملت‌های آسیا بازی کنیم شکست می‌خوریم و شانس زیادی در این رقابت‌ها نداریم.

مسعود اقبالی کارشناس فوتبال درباره برد پرگل تیم ملی فوتبال ایران برابر تیم ملی آنگولا در یک بازی دوستانه اظهار کرد: بازی یک طرفه بود و  آنگولا هم تیم ضعیفی در برابر ایران نشان داد. ملی پوشان کشورمان  فرصت‌های بسیاری هم از دست دادند، اما در نهایت ۴ گل به حریف خود زدند. در حال حاضر  تیم ملی ایران در مقایسه با تیم‌های بزرگ آسیایی حرفی برای گفتن ندارد. تیمی با میانگین سنی بالا در مقابل تیم‌های بزرگی مثل کره جنوبی، ژاپن و استرالیا به مشکل برمی‌خورد. ما وقتی که  تیم‌های ضعیف را دعوت می‌کنیم و آن‌ها را شکست می‌دهیم این امر بر ما عیان می‌شود که خیلی قدرتمند هستیم البته ما برابر همین تیم ضعیف در برخی از دقایق  یک در مقابل یک در جناحین مشکل پیدا می‌کردیم.  

خودمان را دلخوش می‌کنیم که خیلی قدرتمند هستیم 

او افزود: همین تیم ضعیف آنگولا دو بار از ما در نیمه اول کرنر  و یک ضربه ایستگاهی گرفت، اما در طول ۴۵ دقیقه سه بار هم به زمین ما نیامد. این نشان می‌دهد که فوتبال ما در آینده به مشکل برمی‌خورد. می‌گویند از کوزه همان برون تراود که در اوست و ما  باد بکاریم، طوفان درو می‌کنیم و با این وضعیت ما نباید به آینده دلخوش باشیم. ما  خودمان را دلخوش می‌کنیم که خیلی قدرتمند هستیم همچنین  تیم ملی امید ما برابر ازبکستان شکست خورد و از راهیابی به المپیک پاریس بازماند.

تیم ملی ژاپن در آینده قهرمان جام جهانی می‌شود

اقبالی درباره اینکه تیم ملی ژاپن چهار گل به تیم ملی آلمان زد و این نگرانی را برای تیم ملی در جام ملت‌های آسیا به وجود آورد، گفت: این موضوع نشان می‌دهد که ژاپنی‌ها یک برنامه ریزی درازمدت  و مدونی دارند و خودشان گفتند که ما در دو الی سه دوره دیگر جام جهانی قهرمان می‌شویم. کار بنیادی انجام می‌دهند و  روی رده‌های سنی کار می‌کنند و با منطق پیش می‌روند و استعداد‌ها را کشف می‌کنند و روی این استعداد‌ها فوتبال خود را رشد می‌دهند. آن‌ها  برنامه ماکروسایتی دارند یعنی  یک چرخش بلند مدت هشت ساله برای خود ترسیم کردند که به تدریج خودشان را به سطح بالای جام جهانی هم می‌رسانند. یک دوره هم در جام جهانی دیدیم که تیم کره جنوبی به جمع چهار تیم برتر این رقابت‌ها راه یافت و ژاپنی‌ها هم خودشان را به چهار تیم برتر جهان می‌رسانند و بعد از آن هم قهرمان جام جهانی می‌شوند.   اگر کار درست و اصولی انجام بدهیم دستاوردش بهتر خواهد بود.  

تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا شانسی ندارد 

این کارشناس فوتبال درباره اینکه آینده فوتبال کشورمان را چطور می‌بیند، گفت: اگر با این تیم  ژاپن در جام ملت‌های آسیا بخواهیم بازی کنیم مسلما شکست می‌خوریم همچنین در تقابل با تیم استرالیا هم احتمال باختمان زیاد است. حتی ما در مقابل همین عربستان هم به مشکل برمی‌خوریم و شانس زیادی در این رقابت‌ها نداریم. میانگین سنی بازیکنان تیم ملی بالاست و  اکثر ملی پوشان بالای ۳۰ سال هستند. در دنیای پیشرفته فوتبال سن تقریبی بازیکن  پایین آمده است و بازیکن ۱۷ ساله خود را  از لحاظ شعور و بلوغ تاکتیکی به حدی می‌رسانند که همین بازیکن برای تیم ملی کشورش بازی می‌کند، اما اینجا بچه ۱۷، ۱۸ ساله در خیابان و بیایان فوتبال بازی می‌کند. زمانی متوجه می‌شوند که بازیکن استعداد دارد که ۲۷، ۲۸ ساله شده است و به درد نمی‌خورد. ما طارمی و علی دایی  را در چه سنی شناختیم؟   

ایران باید۲۰  سال کار کند تا به ژاپن برسد 

او افزود: اگر تیم ملی ایران بخواهد به تیم ژاپن برسد باید بیست سال کار کند و مدارس فوتبال و آکادمی‌ها باید قانون مدون و منطقی داشته باشند و نیرو‌های متخصص را بیاوریم و برنامه ریزی داشته باشیم و سرمایه گذاری، ساماندهی و مدیریت کنیم تا بتوانیم در بیست سال آینده به ژاپن برسیم. راه دیگری نداریم و فوتبال علم توام با هنر است و اگر این هنر همراه با علم نباشد به جایی نمی‌رسد. الان شرایط جسمانی بازیکنان باید علمی باشد تا بتواند نود دقیقه در حد فوتبال استاندارد بدود، اما بازیکنان ما توان دویدن در مقابل تیم‌های ضعیف هم ندارند و بازیکنان ما در بازی با تیم ملی آنگولا تحت فشار قرار می‌گرفتند مشکل پیدا می‌کردند. شانس آوردیم که حریفمان قوی نبود و به راحتی توانستیم به این تیم گل بزنیم.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کوروش
۱۵:۱۴ ۲۴ شهريور ۱۴۰۲
تیم ملی ایران یک تیم پیروناهماهنگ بایک سرمربی فرسوده است که هیچ شانسی درهیچ تورنمنتی ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۲۲ شهريور ۱۴۰۲
آقای اقبالی کره جنوبی.وتیم های قطر و امارات فراموش نکن.دو تا تیم شرق آسیا هم میتونن غیر ازتیم های نامبره خطرناک باشند.تیم المپیک که قلعه نوعه با وتوی انتصابی سرمربیش نابودکرد .این تیم هم دور از انتظار نیست
آخرین اخبار