رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد گفت: طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس و سال تحصیلی جدید بر بازار نوشت‌افزار و ملزومات مدرسه در این شهرستان آغاز شد.

محمد اصل مرزی گفت: در این طرح که تا ۱۵ مهرماه ادامه دارد، چگونگی عرضه انواع نوشت افزار، لوازم آموزشی و ملزومات تحصیلی دانش‌آموزان بازرسی می‌شود.

وی بیان کرد: درج قیمت و اتیکت روی بسته‌بندی محصولات در محل عرضه از سوی نمایندگی‌ها و عوامل فروش، صدور و ارائه فاکتور فروش معتبر، جلوگیری از فروش اجباری نوشت افزار به صورت سبدی به مشتریان و نظارت بر رعایت سود مجاز در بخش‌های عمده و خرده فروشی از جمله موارد قابل توجه در اجرای این طرح است.

اصل مرزی اضافه کرد: ممانعت از عرضه هرگونه اقلام نوشت افزار تقلبی و غیر استاندارد در سطح بازار و جلوگیری از فروش نوشت افزار منقوش به تصاویر غیراخلاقی و ضد ارزشی در سطح بازار و نظارت بر ثبت اطلاعات واحد‌های تولیدی و واردکنندگان لوازم التحریر در سامانه جامع تجارت از دیگر موارد قابل سنجش در بازرسی‌ها است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد ادامه داد: انجام گشت‌های مشترک و رسیدگی سریع و به موقع به گزارش‌های مردمی، ممانعت از فروش اجباری کالا، رعایت درصد سود خرده و عمده‌فروشی، نصب برچسب قیمت و بررسی فاکتور‌ها از اولویت‌های اجرای این طرح است.

وی یادآور شد: طرح تشدید نظارت بر عملکرد واحد‌های صنفی تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم التحریر و پوشاک مدارس در قالب تیم‌های بازرسی متشکل از اداره صنعت معدن و تجارت و حوزه اصناف تعزیرات حکومتی در حال انجام است.

اصل مرزی افزود: در نخستین روز اجرای این طرح بیش از ۵۰ واحد بازرسی و تعداد ۱۲ پرونده تخلفاتی تحت عناوین گران‌فروشی و عدم درج قیمت به اداره تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

رییس اداره صمت بروجرد به متصدیان واحد‌های صنفی توصیه کرد: نسبت به درج کامل قیمت‌ها و نگهداری فاکتور‌های خرید در واحد صنفی، برای ارائه به بازرسان همکاری کنند.

 

برچسب ها: نوشت افزار ، نظارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.