سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: هم اکنون ۱۷ هزار و ۴۲۰ نفر زائر پیاده از مسیرهای منتهی به مشهد مقدس به سوی این شهر و زیارت بارگاه منور رضوی در سالروز شهادت آن امام همام در حال حرکت هستند.

حسین رضایی گفت: جاده‌های تربت حیدریه، نیشابور، قوچان، فریمان، کلات و سرخس محل تردد زائران پیاده امام رضا (ع) هستند که پیش بینی می‌شود تا روز شهادت امام رضا (ع) ۶۵۰ تا ۷۰۰ هزار نفر زائر پیاده به شهر مشهد برسند.

وی با بیان اینکه زائران پیاده مزبور از ۱۰ استان کشور به سمت مشهد رهسپار شده اند، گفت: امروز ۱۹۰ کاروان از تایباد، خواف، تربت جام و فریمان حرکت خود را به سمت مشهد آغاز کردند، ۱۰۰ کاروان زائران پیاده امروز از خراسان شمالی به قوچان رسیدند، ۱۵۰ کاروان پیاده نیز از سرخس و کاروان زائران اهل سنت از شهرستان‌های خواف و سرخس حرکت کرده اند.

رضایی اضافه کرد: برای نخستین بار ۳۰۰ دانش آموز از شهر "ملک آباد" در حوالی مشهد با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان در قالب کاروان زائران پیاده حرکت خود را به سمت مشهد آغاز کردند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا (ع) گفت: ۳۲۰ ایستگاه صلواتی برای پذیرایی از زائران پیاده از ۲۴ شهریور ماه در مسیر‌های منتهی به مشهد فعال شده اند و در مجموع ۲۰ هزار خادم به زائران پیاده در طول مسیر‌های منتهی به مشهد خدمت می‌کنند، افزون بر این مطابق با روال هر ساله اهالی روستای اهل سنت "جمالزاده" واقع در ۴۵ کیلومتری مشهد از فردا به مدت سه روز پذیرایی از زائران به صورت رایگان انجام می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.