تیم امید ایران در سومین و آخرین مسابقه خود در مرحله گروهی و مقدماتی زیر ۲۳ سال آسیا ل مقابل ازبکستان شکست خورد و برای صعود باید منتظر نتایج سایر گروه‌ها باشد.

 تیم فوتبال امید ازبکستان که میزبان گروه E مرحله مقدماتی المپیک و جام ملت‌های آسیا است، در دو دیدار اخیرش به دو پیروزی ۸ بر یک مقابل افغانستان و ۱۰ بر صفر برابر هنگ کنگ دست پیدا کرد تا شرایط مناسبی برای صعود داشته باشد،.

ازبکستان بعد از پیروزی در این مسابقه با ۹ امتیاز صدرنشین گروه E در جدول مسابقات شد و شاگردان رضا عنایتی با ۶ امتیاز در رده دوم جای گرفتند. با این نتیجه تیم امید برای صعود به مرحله نهایی باید منتظر نتایج سایر گروه‌ها باشد. تیم‌های صدرنشین ۱۱ گروه مرحله مقدماتی، به همراه چهار تیم دوم برتر گروه‌ها راهی رقابت‌های زیر ۲۳ سال قهرمانی آسیا می‌شوند.

مسابقه سوم گروه E مرحله مقدماتی انتخابی المپیک ۲۰۲۴ و جام ملت‌های آسیا
استادیوم: جارا تاشکند- ازبکستان
 تیم ملی فوتبال  امید ازبکستان
ولادیمیر نظراُف، محمدقادر همرعلیوف، ابراهیم‌خلیل یلداشف، علی‌بک داورونوف، عبدالقادر خوشانوف، عمرعلی رحمان‌علیوف، جسوربک جلال‌الدینوف، عباس‌بک فیض‌الله‌اِف، عبدالرئوف بوری‌اف، حسین نورچائف و اولوگبک خوشیموف
سرمربی: تیمور کاپادزه

تیم ملی فوتبال  امید ازبکستان


تیم ملی فوتبال امید ایران
محمدرضا خالدآبادی، محمدامین حزباوی، محمدرضا بردبار، سامان تورانیان، حسین گودرزی، محمد قربانی، محمدجواد حسین‌نژاد، علی پوردارا، امیر جعفری، یاسین سلمانی و اللهیار صیادمنش
سرمربی: رضا عنایتی

تیم ملی فوتبال امید ایران


لحظات حساس: 

دقیقه ۶: توپ ارسالی از روی ضربه ایستگاهی توسط ازبک‌ها ثمری نداشت و ضربه سر علی‌بک دارونوف به بیرون رفت.
دقیقه ۱۰: نورچائف نفوذ خطرناکی به پشت مدافعان ایران داشت که شوت پای چپ او دقت لازم را نداشت و به بیرون رفت.
دقیقه ۱۳: شوت زمینی خوشیموف با فاصله زیاد از دروازه ایران راهی اوت شد.
دقیقه ۲۰: سانتر زیبای جلال‌الدینوف از روی ضربه ایستگاهی میانه زمین به مقابل محوطه ۶ قدم را علی‌بک داورونوف، مدافع پیشتاخته ازبک زد که ضربه بغل پای او به شکل خطرناکی از کنار دروازه ایران به بیرون رفت.
دقیقه ۲۱: نفوذ یلداشف از جناح چپ، سر توپ و ارسال پای راست این بازیکن با ضربه پشت سر فیض‌الله‌اِف همراه شد که این توپ را خالدآبادی جمع کرد.
دقیقه ۲۶: شوت پای چپ تماشایی یلداشف از پشت محوطه جریمه را خالدآبادی در دو مرحله جمع کرد.
دقیقه ۳۴: شوت زمینی مهاجم ازبک به راحتی در دستان خالدآبادی جای گرفت.
دقیقه ۳۵: یاسین سلمانی با فرار از سمت راست زمین خطرناک ظاهر شد که ارسال چیپ او به تیرک دوم را مدافعان ازبک سراسیمه دفع کردند.
دقیقه ۳۷: ارسال یاسین سلمانی از ضربه ایستگاهی به مقابل تیرک دوم با ضربه سر حزباوی به بیرون رفت.
دقیقه ۴۵: حرکت سریع یلداشف از سمت چپ زمین و پاس در عرض او را جلال‌الدینوف با شوت محکم به سمت دروازه ایران زد که خالدآبادی توپ را دراختیار گرفت.

صحنه ای از بازی تیم ملی امید ایران و ازبکستان

نیمه دوم:

دقیقه ۴۷: ازبکستان یک - ایران صفر (عباس‌بک فیض‌الله‌اِف) پاس بلند و تماشایی عبدالقادر حسینوف از خط دفاعی ازبکستان به پشت مدافعان ایران و بردبار را فیض‌الله‌اف با فرار عالی کنترل کرد و در موقعیت تک به تک قرار گرفت تا با یک شوت فنی زمینی دروازه خالدآبادی را باز کند.

دقیقه ۵۷: نزدیک بود ایران به گل تساوی برسد که شوت حسین نژاد به گوشه سمت راست دروازه ازبکستان را ولادیمیر نظراُف درازکش مهار کرد.

صحنه ای از بازی تیم ملی امید ایران و ازبکستان

دقیقه ۶۱: نزدیک بود روی ناهماهنگی تورانیان و بردبار ازبکستان به گل برسد که فیض‌الله‌اف نتوانست از این فرصت استفاده کند و شوت پای چپ او در موقعیت عالی به بیرون رفت.
دقیقه ۶۲: ارسال سلمانی و ضربه سر حزباوی دراختیار نظراف قرار گرفت.
دقیقه ۶۵: حسین نورچائف با فرار سریع به سمت محوطه جریمه ایران خطرناک ظاهر شد و پس از دریبل بردبار شوت زد که ضربه او با کمترین فاصله از کنار تیرک عمودی دروازه ایران به بیرون رفت.
دقیقه ۶۸: خالدآبادی با پای خود یک سیو تماشایی انجام داد و نگذاشت شوت زمینی یلداشف به دروازه ایران برسد.
دقیقه ۷۲: اشتباه خالدآبادی نزدیک بود کار دست ایران بدهد که این فرصت برای ازبک‌ها هدر رفت.
دقیقه ۷۳: نورچائف در موقعیت تک به تک توپ را از بین پا‌های خالدآبادی عبور داد، اما در زمان ورود به دروازه، سامان تورانیان توپ را از روی خط بیرون کشید تا ازبک‌ها به گل دوم نرسند.
دقیقه ۷۹: توپ برگشتی از کرنر را هاشمی نژاد پشت محوطه جریمه گرفت که سرتوپ و شوت پای چپ او دقت لازم را نداشت و از بالای دروازه ازبکستان به بیرون رفت.
دقیقه ۸۲: بهترین فرصت گلزنی برای ایران در این لحظه هدر رفت و ارسال زمینی تورانیان به مقابل دروازه ازبکستان توسط مدافعان این تیم به کرنر زده شد.
دقیقه ۸۷: ارسال خطرناک فیض‌الله‌اِف از کرنر سمت چپ زمین نزدیک بود مستقیم تبدیل به گل شود که توپ او روی تور دروازه فرود آمد.

 تیم امید ایران تا پایان بازی هیچ شوتی به سمتی دروازه ازبکستان نزد و تیم رضا عنایتی بازی ضعیف و نا امید کننده‌ای را به نمایش گذاشت که در صورت صعود به مرحله نهایی هم باید خیلی روی نقاط ضعفش کار کند.

حواشی:

*تماشاگران ازبک حمایت خوبی از این تیم در بازی خانگی مقابل امید‌های ایران داشتند.
*یاسین سلمانی در بازگشت به ترکیب تیم امید، بازوبند کاپیتانی را هم دراختیار دارد.
*تیمور کاپادزه، سرمربی تیم امید ازبکستان در دقیقه ۲۹ پس از مصدومیت یلداشف با یکی از مربیان ایران درگیری لفظی پیدا کرد.
* بازی در دقیقه ۲۹ بخاطر مصدومیت یلداشف با وقفه مواجه شد.
* هواداران ازبک حضور چشمگیری در ورزشگاه جار تاشکند داشتند.
* عنایتی در دقیقه ۳۱ تصمیم به تغییر تاکتیکی گرفت و مهدی هاشمی نژاد را جانشین علی پوردارا کرد.
* مهران فرقانی، مدیر تیم امید در دقیقه ۳۲ اولین کارت زرد بازی را دریافت کرد.
* عبدالقادر حسینوف در دقیقه ۳۹ خطای خطرناکی روی صیادمنش انجام داد که موجب برخورد اللهیار با سکو‌های کنار زمین شد و درگیری بازیکنان دو تیم را به همراه داشت.
* اللهیار صیادمنش در شروع نیمه دوم به دلیل مصدومیت از ترکیب امید‌های ایران بیرون رفت و جای خود را به آریا برزگر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار