مدیر عامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران گفت: از ابتدای سال تاکنون، ۸۰۰ هزار خودرو به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده‌اند.

شادی مالکی مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون، ۸۰۰ هزار خودرو به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده‌اند افزود: ۲۹ درصد از خودروها در مراجعه اول به علت نقص فنی مردود شده اند و پس از رفع ایراد در مراجعات بعدی موفق به اخذ معاینه فنی شده اند.

او افزود: معمولاً سالی ۹۵ درصد می توانند که معاینه فنی را در نهایت دریافت کنند. ۵۹۰ هزار گواهی معاینه فنی صادر شده از ابتدای سال تا به امروز و ۱۰۰ هزار گواهی مربوط به معاینه فنی برتر بوده یعنی در واقع ۱۶ درصد گواهی معاینه‌های فنی برتر دریافت کرده اند.

مالکی تصریح کرد: معاینه فنی برتر به لحاظ هزینه ای برابر است با معاینه فنی عادی، صرفاً در خصوص درصد مجاز آلایندگی متفاوت است یعنی دامنه حدود مجاز آلایندگی سختگیرانه تر است بنابراین خودرویی که موفق به اخذ معاینه فنی برتر شود خودرویی است که کمتر آلایندگی دارد.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران گفت: آمار مربوط به آلایندگی نشان می‌دهد که اگر این نواقص خودرو رفع شود قطعاً بسیار زیاد تاثیرگذار است. از آنجا که در مراکز معاینه فنی خودرو از دو منظر وضعیت آلایندگی خودرو و وضعیت ایمنی و فنی خودرو مورد پایش و بررسی قرار می گیرد حتی آن قسمت فنی و ایمنی هم بسیار تاثیرگذار است در کاهش تصادفات و ارتباط مستقیمی با سلامت و جان شهروندان دارد، در واقع همه ارکانی که در مرکز معاینه فنی برای خودرو کنترل می شود به نحوی در کاهش آلودگی هوا و کاهش مصرف حامل های انرژی سوخت موثر هستند.

وی گفت:  خودروها از زمان تولید ۴ سال معاف هستند از نظر گرفتن معاینه فنی، بسیاری از شهروندان برای معاینه فنی برتر اقدام می کنند که به همان جهت تخفیف عوارض دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار