تاکید دادستان کل بر حمایت از مالکیت معنوی اشخاص حقیقی و حقوقی

موحدی گفت: مالکیت معنوی و فکری یک اصل و حق برای همه اشخاصی است که به نحوی توانسته اند چیزی را تولید یا اختراع کنند.

مدیر آسیا و اقیانوسیه سازمان جهانی مالکیت معنوی (وایپو) با دادستان کل کشور دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین محمد موحدی ضمن خوش آمدگویی به آندرو مایکل آنگ مدیر آسیا و اقیانوسیه سازمان جهانی مالکیت معنوی (وایپو) اظهار کرد: از تلاش و زحمات رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و همکاران این سازمان قدردانی می‌کنم.

وی گفت: مالکیت معنوی در آئین و عرف ما دارای یک جایگاه ویژه است. در حقیقت مالکیت معنوی و فکری یک اصل و حق برای همه اشخاصی است که به نحوی توانسته اند چیزی را تولید یا اختراع کنند.

دادستان کل کشور ادامه داد: مالکیت معنوی یک فرصت برای کسانی که است که دارای ایده و فکر بوده و می‌خواهند فکر و ایده خود را در اختیارکشور و جامعه جهانی قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد موحدی با بیان اینکه سعادت و رفاه بشریت در همکاری فکری و احترام به افکار یکدیگر است اظهار کرد: ایران کشوری متنوع و سرشار از ایده و و هم چنین منابع طبیعی و تولیدات مختلف است. به طوری که تقریبا تمام نیاز‌های مردم در داخل کشور تهیه و تولید می‌گردد.

دادستان کل کشور به تفکیک قوا در ایران نیز اشاره کرده و گفت: از نظر حاکمیتی و تشکیلاتی در ایران تفکیک قوا حاکم است. البته اگرچه در ایران قوا از یکدیگر مستقل هستند، اما در راستای پیشبرد اهداف نظام اسلامی با یکدیگر همکاری و تعامل دارند. به طوری که دستگاه قضایی خود را حامی دولت در انجام تکالیف به ویژه در رشد اقتصادی کشور و حمایت از تولیدات فکری و معنوی اشخاص حقیقی و حقوقی می‌داند.

وی خاطرنشان کرد: ما در چارچوب قانون و وظایف خود از اقدامات سازمان ثبت اسناد و سازمان جهانی مالکیت معنوی (وایپو) در جهت ثبت محصولات ایرانی حمایت خواهیم کرده و هرجا که لازم باشد حمایت قضایی خود را خواهیم داشت.

حجت الاسلام و المسلمین موحدی تصریح کرد: انتظار ما از شما و سازمان جهانی مالکیت معنوی (وایپو) این است که در خارج از ایران هرجا حقوقی از شهروندان ایران در زمینه مالکیت فکری و معنوی وجود داشت حمایت خود را از آن داشته باشید.

دادستان کل کشور در پایان گفت: امیدوارم در این ایامی که در ایران بوده و هستید به شما خوش گذشته و در انجام ماموریت خود موفق باشید. همچنین امیدوار هستیم که در به نتیجه رسیدن این امور تسریع صورت گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار